Visszaküldte tegnap Kóka János a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-nek az M7-es új szakaszának nyertesére tett javaslatát. A gazdasági miniszter döntését azzal indokolta, hogy a pályázók több mint felét kizárták a versenyből, illetve hogy bizonyos pályázók pótmunkák utólagos megrendelésének reményében kínáltak kedvező árat. Kóka egyben felkérte az NA Zrt. vezetését, hogy független szakértők bevonásával vizsgálja meg újra a beadott pályázatokat, és ennek megfelelően hozzon új döntést
a Balatonkeresztúr–Nagykanizsa szakasz építtetőjére vonatkozóan.
A minap a Népszabadság kiszivárogtatta: az NA Zrt. azt javasolta Kóka Jánosnak, hogy műszaki kifogásokra hivatkozva hat jelentkező közül négyet zárjon ki a versenyből, köztük a három legolcsóbbat. Az NA Zrt. a Porr–Viadom–Terrag– Asdag (PVT–M7) konzorcium, s az Egút–Debmut által jegyzett Colas Autópálya-építő Közös Vállalkozás ajánlatait tartotta értékelésre alkalmasnak, s pontozásuk alapján a beruházást 43,8 milliárdos árajánlattal a PVT–M7 nyerte meg.

Orbán Viktor: Ha az ukránokat felvesszük az unióba, akkor felvesszük a háborút is