Szerinte az útépítések terén hosszú távon nem az autópálya-építés felé kell haladni, a két számjegyű utak burkolatmegerősítését és kiszélesítését is be kell ebbe vonni. Érdeklődésünkre közölte: a 15 éves autópálya- és autóút-építési programban szereplő sztrádákat egyenként felülvizsgálják, és ennek hatására a „sorrendiségben” változások lehetnek. Azt, hogy miről is van szó, azzal érzékeltette: lehet, hogy egy településen többet segít egy elkerülő út, mint egy évek múlva megépülő autópálya.
Lapunk úgy tudja: már az MSZP-frakció ülésén is felvetődött, hogy a kormány lassítsa vagy szüneteltesse a sztrádaépítést. Információink szerint ezt az elképzelést Szekeres Imre honvédelmi miniszter, a szocialisták elnökhelyettese, valamint Göndör István frakcióvezető-helyettes vezette óvatosan elő. Göndör szerint az útépítések költségeit azzal lehetne csökkenteni, ha nem autópályák, hanem később autópályává fejleszthető autóutak épülnének. Szekeres pedig azt vetette fel, hogy meg kell vizsgálni az úthálózat fejlesztését úgy, hogy az autópályák nem épülnek meg.
*
Az autópálya-építéseket egyelőre hivatalosan nem érintik a megszorítások. Részben, mert a „fejlesztő” kormány más eredményt ezen a területen nem nagyon tud bemutatni, részben pedig azért, mert az SZDSZ-es irányítású Gazdasági és Közlekedési Minisztérium alá tartoznak, és a szabad demokraták elérték, hogy ezen a területen ne legyenek megvonások. A múlt héten Kuncze Gábor SZDSZ-elnök a kormányfőnél tartott négypárti megbeszélések után elismerte, hogy a következő években Magyarország csak az európai uniós támogatásokat lesz képes beruházásokra fordítani, mert „az ország saját forrásai kimerültek”. Kuncze szerint viszont a 15 éves autópálya- és autóút-fejlesztési programot be kell illeszteni az EU támogatási rendszerébe. A program azért ingerli a döntéshozókat, mert nagyon sokba kerül. Egy kilométer autópálya költségéből ugyanis a teljes ifjúsági klubhálózatot vagy a teljes szabadidősportot rendbe lehetne hozni. Ráadásul a beruházások mindenféleképpen vissza fognak esni a megszorítások hatására – sőt a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint már a második negyedévben jelentős zuhanás volt tapasztalható a területen. A konvergenciaprogramot az MSZP közgazdasági tagozatának nyílt ülésén éppen azért érték bírálatok, mert számol a beruházások visszafogásával.
Ugyanakkor az MSZP már a 2002-es és a mostani, a Fideszt e területen is folyamatosan ostorozó parlamenti választási kampányában is kiemelten kezelte az autópálya-építésekkel kapcsolatos ígéreteket, illetve eredményeket.

Több ezer ember megélhetése múlik a párkányi fürdőn, ahol az agyevő amőba által fertőzött kisfiú járt