Jelentős értékesítési problémákkal küzd az európai gyógyszeripar, s a nehézségekre már nem jelent megoldást a korábban alkalmazott modell, az orvoslátogatók vagy területi képviselők számának növelése – olvasható a Roland Berger nemzetközi stratégiai tanácsadó cég, több mint kétszáz európai gyógyszeripari menedzser megkérdezésével készült tanulmányában. Az orvoslátogatók létszámának növelése helyett a vállalatok ügyfeleik egyedi megszólítására, az értékesítési folyamat minőségi javítására kívánják helyezni a hangsúlyt. Az elmúlt öt évben a gyógyszeriparban tevékenykedő területi képviselők száma Európában 60 ezerről 100 ezerre nőtt. Most fordulni látszik a trend: a megkérdezettek 31 százaléka úgy vélte, hogy az elkövetkező két évben az értékesítési csapatok létszámát jelentősen csökkentik, 60 százalékuk pedig stagnáló állománnyal számol. A menedzserek negyven százaléka a következő két évben növelni kívánja az értékesítés tökéletesítésére szánt kiadásokat.
A nagy európai gyógyszeripari vállalatok egyharmada több mint ötmillió eurót, 26 százalékuk pedig egy- és ötmillió euró közötti összeget költene ilyen célokra. Az értékesítés minőségi javítására a közepes nagyságú cégek 28 százaléka egymillió eurónál kevesebb, 22 százaléka egy- és ötmillió közötti összeget, hat százaléka pedig ötmillió eurónál többet kíván költeni.
A gyógyszeripar különösen a „költségviselők” – a társadalombiztosítási vagy egészségkasszák – szakembereire fókuszál, hiszen a korábbi 14 százalékkal szemben idén már az üzleti vezetők 34 százaléka vélte úgy, hogy ezek meghatározóak az értékesítés szempontjából. A megkérdezettek 32 százaléka szentelne fokozott figyelmet a szakorvosoknak.

Párkány jövője a tét az agyevő amőba kapcsán indított vizsgálatban