Egyre nehezebb eladni a gyógyszert

Dénes Zoltán
2006. 09. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Jelentős értékesítési problémákkal küzd az európai gyógyszeripar, s a nehézségekre már nem jelent megoldást a korábban alkalmazott modell, az orvoslátogatók vagy területi képviselők számának növelése – olvasható a Roland Berger nemzetközi stratégiai tanácsadó cég, több mint kétszáz európai gyógyszeripari menedzser megkérdezésével készült tanulmányában. Az orvoslátogatók létszámának növelése helyett a vállalatok ügyfeleik egyedi megszólítására, az értékesítési folyamat minőségi javítására kívánják helyezni a hangsúlyt. Az elmúlt öt évben a gyógyszeriparban tevékenykedő területi képviselők száma Európában 60 ezerről 100 ezerre nőtt. Most fordulni látszik a trend: a megkérdezettek 31 százaléka úgy vélte, hogy az elkövetkező két évben az értékesítési csapatok létszámát jelentősen csökkentik, 60 százalékuk pedig stagnáló állománnyal számol. A menedzserek negyven százaléka a következő két évben növelni kívánja az értékesítés tökéletesítésére szánt kiadásokat.
A nagy európai gyógyszeripari vállalatok egyharmada több mint ötmillió eurót, 26 százalékuk pedig egy- és ötmillió euró közötti összeget költene ilyen célokra. Az értékesítés minőségi javítására a közepes nagyságú cégek 28 százaléka egymillió eurónál kevesebb, 22 százaléka egy- és ötmillió közötti összeget, hat százaléka pedig ötmillió eurónál többet kíván költeni.
A gyógyszeripar különösen a „költségviselők” – a társadalombiztosítási vagy egészségkasszák – szakembereire fókuszál, hiszen a korábbi 14 százalékkal szemben idén már az üzleti vezetők 34 százaléka vélte úgy, hogy ezek meghatározóak az értékesítés szempontjából. A megkérdezettek 32 százaléka szentelne fokozott figyelmet a szakorvosoknak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.