Végleges adatok szerint huszonhárman haltak meg és tízen megsérültek az észak-németországi Lathen közelében pénteken történt vasúti szerencsétlenségben – jelentette a BBC. Miként arról beszámoltunk, az ötméteres magasságban futó kísérleti pályán haladó Transrapid mágnesvasút, amelynek első vagonjában több mint harminc környékbeli volt, 200 kilométeres sebességgel beleszaladt a pályán veszteglő műhelykocsiba. A vizsgálat első adatai szerint az automatikával irányított vonat balesetét a vezérlőteremben dolgozók hibája okozta. Nem győződtek meg arról, hogy a pálya szabad-e, noha a teremből csak egy pillantást kellett volna vetni a kocsiszínre, hogy megállapíthassák: nem áll bent a műhelykocsi.
Németországban az emslandi kísérleti pálya után nem épült újabb, mert a horribilis költségek miatt a Schröder-kormány 2001-ben lemondott a további fejlesztésről. A Siemens-ThyssenKrupp konzorcium így Sanghajban épített 35 kilométeres pályát. Augusztusban a sanghaji vasúton is tűz ütött ki, táplálva az aggodalmakat, amelyek szerint a szuper jármű nem biztonságos – írta a BBC.
Scandalous Tram Procurement: Budapest Mayor and the Left Provided Brussels with Ammunition to Block EU Funds
