A magyar fogyasztók bizalmi indexe az alacsonyabbak közé tartozik Európában. A 83 pontos hazai mutatót csak a franciáké (82), a törököké (80), a németeké (79) és a legpesszimistább európaiaknak számító portugáloké (59) múlja alul az AC Nielsen piackutató vállalat most közzétett, júniusban 40 országban végzett felmérése alapján. Az európai átlag 93, a világátlag 98 pont. A tavaly novemberi felmérés még 90 pontos bizalmi indexet állapított meg Magyarországon.
A magyar válaszadók többsége nem túl jó kilátásokat jósol a hazai munkalehetőségekre a következő tizenkét hónapban, ahogyan személyes anyagi helyzetére sem. Hazánkfiainak a 75 százaléka inkább negatívan ítéli meg a hazai munkalehetőségeket, szemben például a norvégokkal, a dánokkal és az írekkel. Emellett honfitársaink 61 százaléka kedvezőtlennek ítéli személyes anyagi helyzetét a következő tizenkét hónapban, szemben az európai 45 százalékos átlaggal. Arra a kérdésre, hogy a következő hat hónap során legjobban mi foglalkoztatja, a magyarok eltérő válaszokat adtak. Földrészünk 21 felmért országa közül Magyarországon a legtöbb ember (40 százalék) számára a legfontosabb tényező a biztos munkahely és az egészség. Többségi véleményünk az is, hogy a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására nem igazán alkalmas a jelenlegi időszak, igaz, e kérdésben az európai átlag is így vélekedik.

Hét elfogatóparancs van ellene, egész Európában körözik a magyar bűnözőt