Erősödött a fogyasztói bizalmatlanság

Nagy Ottó
2006. 09. 19. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A magyar fogyasztók bizalmi indexe az alacsonyabbak közé tartozik Európában. A 83 pontos hazai mutatót csak a franciáké (82), a törököké (80), a németeké (79) és a legpesszimistább európaiaknak számító portugáloké (59) múlja alul az AC Nielsen piackutató vállalat most közzétett, júniusban 40 országban végzett felmérése alapján. Az európai átlag 93, a világátlag 98 pont. A tavaly novemberi felmérés még 90 pontos bizalmi indexet állapított meg Magyarországon.
A magyar válaszadók többsége nem túl jó kilátásokat jósol a hazai munkalehetőségekre a következő tizenkét hónapban, ahogyan személyes anyagi helyzetére sem. Hazánkfiainak a 75 százaléka inkább negatívan ítéli meg a hazai munkalehetőségeket, szemben például a norvégokkal, a dánokkal és az írekkel. Emellett honfitársaink 61 százaléka kedvezőtlennek ítéli személyes anyagi helyzetét a következő tizenkét hónapban, szemben az európai 45 százalékos átlaggal. Arra a kérdésre, hogy a következő hat hónap során legjobban mi foglalkoztatja, a magyarok eltérő válaszokat adtak. Földrészünk 21 felmért országa közül Magyarországon a legtöbb ember (40 százalék) számára a legfontosabb tényező a biztos munkahely és az egészség. Többségi véleményünk az is, hogy a szükséges és kívánatos termékek megvásárlására nem igazán alkalmas a jelenlegi időszak, igaz, e kérdésben az európai átlag is így vélekedik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.