Napról napra nő azon érdeklődők száma, akik, illetve amelyek lehetőséget látnak a Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Zrt.-ben. Lapunk korábban arról tudósított, hogy legalább öt társaság fontolgatja a Malév megvásárlását, ám a sajtóban többféle információ kering. Érdeklődésünkre tegnap Gubisi József, magyar származású kanadai üzletember megerősítette: ők is érdeklődnek a Malév iránt, ám konkrétumokat majd csak a pályázati feltételek részletesebb megismerése után kívánnak közölni. Annyi azonban bizonyos, hogy Magyarországon bejegyzendő társasággal pályáznak.
Kovács Ferenc lapunknak úgy nyilatkozott: mindenképpen megvásárolják a tenderfüzetet, s csak utána döntik el véglegesen, hogy ismételten pályáznak-e a Malévra. Mint mondta: „nagy valószínűséggel újból elindulunk”. Kovács Ferenc, aki a hazai cégekből és magánszemélyekből álló Aviation Solution befektetői konzorcium képviselője, korábban a Malév vezérigazgatója volt. Közölte: mára jelentősen megváltozott a társaság helyzete, az eltelt egy évben alaposan átalakult a repülési iparág, s a világ légi közlekedése. Az sem javít a Malév privatizációs pozícióján, hogy ez idő alatt eladták az üzemanyag-kiszolgáló üzletágat, s az sem, hogy a British Airwaysnek értékesítették a londoni Heathrow repülőtéren meglévő leszállási jogokat.
Az AirBridge igazgatósági tagja, Leonov Péter szerdán a Magyar Hírlapnak megerősítette részvételi szándékát a Malév privatizációjára kiírt újabb pályázaton. Ez a bejelentés senkinek sem okozott meglepetést, mert a tavalyi, eredménytelenül zárult tender óta – az Air Bridge konzorciumban 49 százalékos érdekeltséggel bíró Borisz Abramovics – már többször jelezte: mindenképpen ajánlatot tesznek a magyar légitársaságra.
Információink szerint a fenti három pályázón kívül indul egy olyan társaság, amelynek egy belföldi és egy külföldi tagja is lesz MFB-s érdekeltséggel. Egy, a Malév vezérigazgatója, Gönci János közreműködésével érkező befektetőtársaságról is terjednek különféle hírek a piacon, továbbá egy erős hazai szakmai háttérrel rendelkező amerikai aspiránsról beszélnek, valamint egy izraeli befektetői társaságról. A Magyar Hírlap meg nem erősített információi szerint nem kizárt, hogy az egyik konzorcium egy magyar nagybefektetővel bővül. A jelenlegi privatizációs tender újra lehetővé teszi a kárpótlási jegyek felhasználását a teljes vételár maximum tíz százalékáig. Ilyen mennyiségű kárpótlási jegyet csak a Leisztinger Tamás nevével fémjelzett Arago-csoport birtokol.

Hatalmas drogfogás – elképesztő módon bukott le a banda