Vélhetőleg a legénység hibája okozta a szlovák hadsereg történetének legsúlyosabb tragédiáját, az An–24-es szállító repülőgép lezuhanását, a légi jármű ugyanis kifogástalan műszaki állapotban volt. Erre az eredményre jutott a sároseperjesi székhelyű Katonai Ügyészség. Emlékezetes: a gép január 19-én, a Borsod megyei Hejce mellett zuhant le, fedélzetén 43, Koszovóból hazafelé tartó katonával. A szerencsétlenséget csak Martin Farkas főhadnagy élte túl.
A 42 áldozat hozzátartozóinak a múlt szombaton kezdték el kézbesíteni azt a jegyzőkönyvet, amely a vizsgálatok eredményét tartalmazza. Az ügyészség megállapításai ellen a rokonok három napon belül fellebbezhetnek, ha senkinek nem lesz kifogása a vizsgálatok végeredménye ellen, akkor nyilvánosságra hozzák a jelentést – közölte Frantisek Kasicky védelmi miniszter. „Az esetet maximális érzékenységgel kezeljük, nem szeretnénk, ha a hozzátartozók bármit a sajtóból tudnának meg” – tette hozzá a tárcavezető. Mikulás Gardecky katonai főügyész, aki már korábban áttanulmányozta a vizsgálati jegyzőkönyvet, szintén elutasította a szakértői elemzés részleteinek ismertetését, mondván, az ügyészi zárójelentés még nem jogerős, addig pedig nincs mit kommentálni.
A szlovák televízió értesülése szerint a szerencsétlenség idején a repülőgépet egyedül a pilóta irányította, a legénység többi része mással foglalkozott. A közszolgálati médium úgy tudja: a személyzet tagjainak – miután a gép már megkezdte a leszállási manővert – a pilóta szolgálatában kellett volna állniuk. Azt azonban a televíziósoknak sem sikerült kideríteniük, hogy a jegyzőkönyv tartalmaz-e valamilyen megállapítást a legénység konkrét hibáiról.
Martin Farkas kijelentette: nem hiszi, hogy katonatársai okozták a balesetet, és ha kell, mindent megtesz nevük tisztára mosásáért.

Menekül a Tisza, tüntetik el a nyomokat, de már késő