Műszaki okokból a polgármester és a főmérnök leállíttatta Szentgotthárdon a Rába folyó feletti híd felújítási munkálatait, a beemelést követően ugyanis kiderült, hogy a gyalogosátkelő fő tartó- eleménél az alakváltozás nagyobb a megengedettnél, azaz a járdakonzol lehajlott. A híd- és a hozzákapcsolódó útépítési munkálatokat – lévén, hogy a Magyarország és Ausztria közötti határkapcsolat bővítéséről van szó – az Európai Unió a PHARE-forrásból támogatja. Az építési munkálatok újból megkezdődtek, sőt a gyalogosforgalom is megindult: a műszaki átadás időpontja ugyanis október 16-a, a pénzügyi zárásé október 20-a, amit az EU nagyon szigorúan vesz. A fővállalkozó az osztrák Teerag Asdag AG, amely tagja az M7-es autópálya Balatonkeresztúr–Nagykanizsa közötti szakasz építését megkezdő konzorciumnak. Takáts József városi főmérnök lapunknak elmondta, hogy nincs anyag- vagy kivitelezési hiba, a problémák vélhetően a tervezéssel hozhatók összefüggésbe. Az önkormányzat független szakértőket kért fel a tervek felülvizsgálatára, ezt követően derül ki, hogy a tartógerendákat milyen módon szükséges megerősíteni. Közölte: mielőtt megindult a gyalogosforgalom, statikus próbaterheléseket és számításokat végeztek, az átkelő a jelenlegi igénybevételre kockázatmentesen megnyitható. A híd használata nélkül a Rába túlpartja, illetve a határátkelő csak nagy kerülővel érhető el. Az önkormányzat 1,74 millió eurós – 478 millió forintos – megbízást adott a fővállalkozónak, ebből mintegy 170 millió forintba kerül a híd felújítása. A költségekhez az EU 66,28, a magyar állam 22,1, míg az önkormányzat 11,62 százalékban járult hozzá.
Rapid délutáni friss – Kimondhatatlan kegyetlenség Kárpátalján + videó
