Ma igazgatósági ülést tart az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. menedzsmentje. Oravecz Péter, az ÁPV Zrt. kommunikációs igazgatója elmondta: megvan a győztese a Malév Zrt. valós piaci értékének meghatározására kiírt tendernek, ám azt addig nem hozhatják nyilvánosságra, amíg meg nem jelentetik a Közbeszerzési Értesítőben, s amíg nem értesítik a pályázaton részt vevő összes felet. A kommunikációs igazgató közölte: a napirendi témák között ezenfelül is szerepel a Malév, de mint mondta, a privatizációs pályázat kiírásának időpontjáról nem biztos, hogy ezen az ülésen hozzák meg a döntést.
Összesen négyen vásárolták meg a Malév Zrt. valós piaci értékének meghatározására kiírt tendert, ám három ajánlat érkezett az vagyonkezelőhöz a megadott határidőig. A tender nyertesének a szerződés aláírásától számítva harminc napja van arra, hogy elkészítse a Malév Zrt. valós piaci értékének meghatározásáról szóló anyagot. Oravecz Péter kifejtette: az ÁPV Zrt.-nek nem kell megvárnia a vagyonértékelés elkészítését ahhoz, hogy a vagyonkezelő kiírhassa a Malév privatizációs pályázatát. Ugyanis – fogalmazott az igazgató – a vagyonértékelésnek legkésőbb akkorra kell a privatizációs társaság igazgatósága elé kerülnie, mielőtt a Malév jövendőbeli tulajdonosának kilétéről dönt.
Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének (LDFSZ) elnöke a Magyar Nemzetet arról tájékoztatta, hogy a szakszervezetek és az ÁPV Zrt. között zajlott egyeztetések véget értek, ám véleményük szerint a konzultációk eredménytelenül zárultak. Az LDFSZ elnöke hangsúlyozta: az ÁPV Zrt. egyetlen olyan kritériumot sem fogadott el, amelyet a szakszervezet mindenképp be szeretett volna építeni a privatizációs feltételek közé. Ezek egyike az volt, hogy két képviselőt delegálhassanak a bírálóbizottságba – ezzel szemben csak egy szakszervezeti képviselő kísérheti figyelemmel a továbbiakat – a végső döntés meghozatalában, azaz a nyertes kiválasztásában pedig nem vehetnek részt. Csorba Attila kiemelte: a privatizáció tisztasága csak úgy garantálható, ha teljesen átlátható az egész folyamat, s nem rekesztik ki a szakszervezeteket, még akkor sem, ha az ÁPV Zrt.-nek joga van a szakszervezetek álláspontjával ellentétesen dönteni.
Információink szerint ma hazánkba érkezik Borisz Abramovics orosz üzletember, a kisebbségi orosz tulajdonban lévő AirBridge Rt. főrészvényese, a tavalyi privatizációs tender első számú esélyese. Borisz Abramovics egyébként idén januárban megerősítette a Malév privatizációja iránti érdeklődését. Úgy nyilatkozott: várja a lehetőséget, hogy újból indulhasson, ha tendert ír ki az ÁPV Zrt. a légitársaság magánosítására, ám nem szándékozik többet adni a cégért, mint tavaly. Arra hivatkozik, hogy azóta kiszervezték a Malévból az egyik legértékesebb tevékenységet, a kerozinüzletágat. A vagyonkezelő ezzel szemben arra számít, hogy a tavalyinál nagyobb érdeklődés kíséri majd a Malév-tendert, amely nem le-, hanem felsrófolja a nemzeti légitársaság vételárát. A Malév privatizációjára eddig kiírt három pályázat eredménytelen volt.
Kínos magyarázkodásba kezdett Gulácsiék edzője, a sportigazgató is megszólalt















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!