Ismét az érdeklődés kereszttüzébe került a Magyar Légiközlekedési Vállalat (Malév) Zrt., miután a tulajdonosi jogokat gyakorló Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. csütörtökön közzétette a társaság privatizációs pályázatának beadási határidejét, ami november harmadika. Bár azt, hogy hány ajánlat érkezik a beadási határidőig az ÁPV Zrt.-hez, ma még nem tudni, információink szerint már most is legalább öt társaság fontolgatja a Malév megvásárlását.
Tegnap az orosz AirUnion légi szövetség tagja, a szibériai KrasAir megerősítette részvételi szándékát a Malév privatizációjára kiírt újabb pályázaton, a fő magánrészvényeséhez, Borisz Abramovicshoz kötődő AirBridge útján. Az is kitudódott, hogy az orosz kormány máris nyomást gyakorol Magyarországra, és azt kéri Gyurcsány Ferenc miniszterelnöktől: a Malév-tenderből zárják ki a politikai vonatkozásokat. Ezt a kívánságot a hét elején Budapestre látogató Alekszej Gorgyejev agrárminiszter továbbította a kormányfőnek. Az eladási feltételeknek egyenlőnek kell lenniük az összes pályázó számára, beleértve az orosz cégeket is – mondta Gorgyejev az orosz Interfax hírügynökségnek.
A mostani tenderen – a tavalyi megmérettetés után – várhatóan újból indul az ASBK Kft., továbbá egy olyan társaság, amelynek egy belföldi és egy külföldi tagja is lesz, MFB-s érdekeltséggel. Felröppent Joe Kubisi magyar származású kanadai üzletember neve is, valamint egy, a Malév vezérigazgatója, Gönci János közreműködésével érkező befektető társaságról is terjednek különféle híresztelések a piacon.

Most jön csak az igazi kánikula!