Maximális haszon a Minibuszon

A repülőtéri dolgozók Bajnai Gordonnak, a Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetőjének és a hozzá kötődő üzleti körnek a mozgását sejtik a Budapest Airport Zrt. minibuszpályázata mögött. A volt Wallis-vezért tegnap lapzártánkig nem tudtuk elérni.

Munkatársunktól
2006. 09. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nemrégiben a dolgozók egy csoportjának pályázatával szemben az Airport Express Konzorciumot (tagja a Nógrád Volán Rt., a Citroën Wallis Kft., a Di-Cam Kft.) választotta preferált ajánlattevőnek a repülőtéri Minibusz-pályázaton a Budapest Airport Zrt. (BA). A dolgozók jogilag is megkérdőjelezhetőnek tartják a döntést, és hatalmi játszmákat sejtenek a háttérben. A Minibusz dolgozói a saját munkahelyükre kiírt pályázaton szerintük teljesíthető vételi ajánlatot tettek.
Tény, a vitás ügylet kapcsán legtöbben Bajnai Gordont, a miniszterelnök egyik bizalmi emberét, a Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetőjét emlegetik. Egy biztos, Bajnai egészen kormányzati megbízatásáig a BA Zrt. igazgatóságának elnöke volt, ráadásul évekig a – preferált konzorciumban is felbukkanó – Wallis Rt. első embereként ténykedett. Bajnai szerepét látszik alátámasztani az is, hogy az üzletember a BA-nál betöltött tisztségéből adódóan tagja volt a Minibusz üzletág pályázatának kiírását végző döntéshozó testületnek.
*
A Nemzeti Fejlesztési Tanács vezetője lapunk számára elérhetetlennek bizonyult. Egy neve elhallgatását kérő reptéri illetékes viszont leszögezte: Bajnai Gordon mint üzletember számos gazdasági társaságban tisztséget vállalt korábban, ám ez nem jelenti azt, hogy kapcsolatait felhasználva bármely konzorcium érdekében eljárna. – Ez csupán egy rosszindulatú feltételezés – mondta.
A konzorcium másik résztvevője, a Nógrád Volán, amelynek élén jelenleg az az Antal Attila áll, aki korábban az Est Taxi ügyvezetője volt. Ismert, hogy a vállalkozás nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket, a társaság utódja jelenleg felszámolás alatt áll.
A cégcsoport harmadik résztvevője egyébként a Nógrád Volán egyik alvállalkozója.
A Minibusz-szolgáltatás kiszervezése nem most került napirendre. A BA Zrt. még javában állami tulajdonban volt, amikor pályázatot írtak ki a Minibuszra, ám a tender akkor kudarcba fulladt. A Minibusz megvásárlása kapcsán többen felhívták a figyelmet arra, hogy milliárdos üzletről van szó.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.