Még az idén le akarja zárni a Malév múlt héten kiírt privatizációját az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. Most a Malév közeli oneworld-tagsága és a Ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airport új tulajdonosa, valamint a társaság növekvő árbevétele emeli a légitársaság értékét – ismertette Somkuti István. A privatizációs szervezet tranzakciós vezérigazgató-helyettese hozzátette: tavaly a oneworld nem emelt vétót az esetleges orosz vevővel kapcsolatban, inkább az ajánlattévő által az állami garanciával fedezett hitelek kezelésére tett javaslat volt elégtelen. Igaz, a légiszövetség jelezte, hogy van kockázata a Malév oneworld-tagságára nézve, ha a Malév új tulajdonos kezébe kerül. Somkuti közölte: vannak szakmai érdeklődők, s a oneworld-tagsággal kapcsolatos vizsgálatok is azt mutatják, hogy a Malév a saját piacán jól működik. – Ezzel együtt a társaság veszteséges lesz az idén is, az üzemi szintű vesztesége hasonló lesz a tavalyihoz – mondta Somkuti István.
Arra a kérdésre, hogy sikertelen privatizáció esetén mi lesz a magyar nemzeti légitársaság sora, Macher Ákos megbízott vezérigazgató azt mondta, kormány-előterjesztést készítenének több alternatívával, amelyben akár a felszámolás is szerepelhet. A megbízott vezérigazgató hozzátette: nem írták volna ki a Malév privatizációs pályázatát, ha nem bíznának annak sikerében.

Anyajegy vagy bőrrák? Így ismerheti fel a különbséget!