Megkötötte tegnap a Nemzeti Autópálya (NA) Zrt. az M7-es sztráda Balatonszentgyörgy–Nagykanizsa közötti 35,5 kilométeres szakaszának megépítésére a szerződést a közbeszerzési tenderen győztesnek nyilvánított Viadom–Porr– Terrag-Asdag alkotta konzorciummal. Az új szakaszt, amelynek 2008. május 31-ig kell elkészülnie, 43,8 milliárd forintért építi meg a konzorcium. A tenderből kizárt öt pályázó közül négyen megtámadták az eljárást, ám a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDb) csütörtök estig nem tiltotta meg ideiglenes intézkedéssel a szerződés aláírását. Ez az autópálya-szakasz az első olyan beruházás, ahol nemcsak az építésre, de a kiviteli tervek elkészítésére is ajánlatot kellett adniuk a pályázóknak.
Az NA bírálóbizottsága július 31-én műszaki hiányosságra hivatkozva a hat konzorciumból négynek nyilvánította érvénytelennek az ajánlatát. Ezt követően rendelt el szakértői vizsgálatot Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, ami azt az eredményt hozta, hogy az ötödik konzorciumot, a Colas Autópálya-építő Közös Vállalkozást is kizárták a tenderből. Mint arról beszámoltunk, a legkedvezőbb, 41,4 milliárd forintos árajánlatot a Vegyépszer-Betonút alkotta Zala-Somogy konzorcium tette. Timár Gyula, a Vegyépszer Zrt. elnök-vezérigazgatója lapunknak elmondta: az NA döntését nem fogadták el, az ügy kivizsgálása érdekében fordultak azzal a kéréssel a KDb-hez, hogy függesszék fel az eljárást. A cég vezetője korábban közölte: részletes indoklást nem kaptak az NA-tól, ám meggyőződésük, hogy nem követtek el olyan alapvető hibákat, amelyek a pályázatból való kizáráshoz vezettek. A Közbeszerzési Döntőbizottság október 4-én tárgyalja az eljárást, ami a szerződés aláírásával lényegében formálissá vált.

Jönnek a harctér rettegett sárkányai – 56 új Gidrán erősíti a magyar srácokat