Önkéntes utasokkal tesztelték az új Airbust

Felszállt tegnap 474 önkéntessel a fedélzetén az Airbus A380-as óriásgépe Dél-Franciaországból, hogy megkezdjék az utasok kényelmét vizsgáló próbarepüléseket. A szuperjumbo egyszer már felszállt, akkor azonban utasok nélkül kelt útra. Ugyancsak tegnap leváltották az Airbusnál az A380-as program vezetőjét.

MN-összeállítás
2006. 09. 04. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Elkezdődött az európai szupergép, az Airbus A380-as tesztelésének újabb fázisa: az óriás légi jármű tegnap reggel 474 önkéntessel emelkedett levegőbe a dél-franciaországi Toulouse-nál. A próba célja az utasok kényelmének vizsgálata volt, a feladathoz a gyártó tizenötezer önként jelentkezett alkalmazottja közül választották ki a résztvevőket – jelentette a BBC. A cégóriás világszerte több mint 57 ezer munkatársat foglalkoztat. A szerencsés kiválasztottak az utastér összes részét megvizsgálták a hétórás próbaúton, a székeket, a televíziós kivetítőket, a mosdókat.
Miként arról beszámoltunk, az A380-as először áprilisban emelkedett a levegőbe, akkor azonban utasok nélkül.
A tervek szerint a mostani próbát ezen a héten még három követi (egyik éjszaka), amelyek 7, illetve 14 órásak lesznek. A leghosszabb próbautat tizenötezer kilométeresre tervezzük – nyilatkozta az AP hírügynökségnek Jacques Rosay vezető tesztpilóta.
Az Airbus júniusban bajba került az A380-assal: kiderült, hogy számos okból, mindenekelőtt az utasteret szolgáló villamosvezeték-hálózat szerelési gondjai miatt, a cég tovább késik az óriásgépek átadásával. Emiatt tegnap leváltották az A380-as program vezetőjét, Charles Champoint, és helyére a német Marion Heinen került, aki eddig a cég más, sikeres gyártási programjait irányította. Az MTI úgy tudja, hogy a Singapore Airlines még az idén decemberben megkapja első, kétemeletes, 555 üléses A380-asát, de jövőre csak kilenc repülőgépet adnak át a megrendelőknek az eredetileg tervezett 20-25 helyett, és utána is lesznek halasztások. A teljesítési nehézségek a cég saját adatai szerint évente 500 millió eurós üzemieredmény-kiesést okoznak a következő néhány esztendőben.
Júniusig összesen tizenhat légitársaság rendelt százötvenkilencet a háromszázmillió eurós listaárú A380-asból. A gyártó szerint legalább 250-300 példányt kell eladni ahhoz, hogy megtérüljön a tizenkétmilliárd eurós fejlesztési költség.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.