Csak minden negyedik ember bízik abban, hogy a fogyasztása nem csökken a megszorító intézkedések hatására. A többség azonban összébb húzza a nadrágszíjat – áll az ACNielsen piackutató felmérésében. A fővárosi lakosság fele, a vidéken élők kétharmada készül az elkövetkezendőkben takarékosabb életre.
A fogyasztás nagyobb arányú visszafogása az olyan „luxustermékeknél” várható, mint az alkoholtartalmú italok, valamint az édes vagy sós rágcsálnivalók. A megszorító intézkedések legkevésbé a mindennapi élet szempontjából szükségesnek tartott termékek eladott mennyiségét befolyásolhatják. Ezek közé tartozik többek között a friss hús, a zöldség-gyümölcs, az ásványvíz, a tea és a kávé vagy a személyes higiéniát szolgáló árucikkek és a háztartási tisztítószerek. A megszorítások hatására az árak a vásárlások során még fontosabbá válnak. A piackutató által megkérdezettek 54 százaléka a ruhaneműknél tartja a legfontosabbnak az alacsonyabb árakat, majd sorrendben a háztartási tisztítószerek, a friss és előre csomagolt élelmiszerek, a személyes higiéniai termékek, valamint az ásványvíz és a szeszes italok következnek.
A lakosság egyes csoportjai azonban különbözőképpen viszonyulnak a megszorító intézkedésekhez. A fiatalabb felnőttek mintegy fele gondol fogyasztásának csökkentésére, míg a 45–60 éves korosztály kétharmada tervezi a vásárlások visszafogását.

Csillagjegyek, akiknek csodás nyaruk lesz