Összébb húzhatjuk a nadrágszíjat

Munkatársunktól
2006. 09. 27. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csak minden negyedik ember bízik abban, hogy a fogyasztása nem csökken a megszorító intézkedések hatására. A többség azonban összébb húzza a nadrágszíjat – áll az ACNielsen piackutató felmérésében. A fővárosi lakosság fele, a vidéken élők kétharmada készül az elkövetkezendőkben takarékosabb életre.
A fogyasztás nagyobb arányú visszafogása az olyan „luxustermékeknél” várható, mint az alkoholtartalmú italok, valamint az édes vagy sós rágcsálnivalók. A megszorító intézkedések legkevésbé a mindennapi élet szempontjából szükségesnek tartott termékek eladott mennyiségét befolyásolhatják. Ezek közé tartozik többek között a friss hús, a zöldség-gyümölcs, az ásványvíz, a tea és a kávé vagy a személyes higiéniát szolgáló árucikkek és a háztartási tisztítószerek. A megszorítások hatására az árak a vásárlások során még fontosabbá válnak. A piackutató által megkérdezettek 54 százaléka a ruhaneműknél tartja a legfontosabbnak az alacsonyabb árakat, majd sorrendben a háztartási tisztítószerek, a friss és előre csomagolt élelmiszerek, a személyes higiéniai termékek, valamint az ásványvíz és a szeszes italok következnek.
A lakosság egyes csoportjai azonban különbözőképpen viszonyulnak a megszorító intézkedésekhez. A fiatalabb felnőttek mintegy fele gondol fogyasztásának csökkentésére, míg a 45–60 éves korosztály kétharmada tervezi a vásárlások visszafogását.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.