Szigorúan bírságolt a GVH

2006. 09. 24. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rendkívül szigorúnak nevezhető, 315 millió forintos büntetést szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Procter & Gamble-re. A GVH versenytanácsa szerint a Procter & Gamble Magyarország Nagykereskedelmi Kkt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor reklámjaiban, illetve a hoszteszei által adott tájékoztatásaiban is azt állította, hogy a cég Bonux mosóporának tisztítóereje rendkívüli valamennyi hasonló árú mosóporhoz képest, ám ezt nem tudta maradéktalanul bizonyítani. A GVH szerint az is megtévesztésnek minősült, hogy a cég a tesztelést végző kutatóközpontot nem annak tényleges nevén nevezte meg, hanem az „Ariel tesztlaboratóriumra” hivatkozott, amely azonban ilyen néven nem létezik. A társaság ezzel a Bonux mosópornál magasabbra pozicionált Ariel-termékre utalt, annak kedvező közmegítélését így rávetítette a Bonux mosóporra.
Az összeg meghatározásánál a GVH figyelemmel volt a reklámok közzétételével kapcsolatban felmerült költségekre, a vállalkozás igen jelentős piaci részesedésére, a jogsértő magatartás tanúsításának több hónapot felölelő időtartamára s az intenzív reklámtevékenység által elért fogyasztók magas számára. A GVH arra is tekintettel volt, a Procter & Gamble esetében hatodik alkalommal állapította meg, hogy a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.