Eddig a vasúthatóság tizenkét Combino forgalomba állításához adta meg az előzetes engedélyt – tájékoztatott Pathy-Nagy László, a Fővárosi Közlekedési Felügyelet osztályvezetője. Hozzátette: ha a használatba vétel után az utasok biztonságát veszélyeztető hibák mutatkoznának, a BKV azt köteles lenne jelenteni. A szellőzés vagy az ajtók hibája nem ok az engedély megvonására. Megtudtuk: a Combinók kétféle hatósági engedélyt kaptak idehaza. A Központi Közlekedési Felügyelet májusban kiadta a típusengedélyt a Combinókra, s forgalomba bocsátott öt, prototípusnak minősített járművet. Ilyen konstrukciójú Combino ugyanis másutt még nem közlekedett. A további, már sorozatjárműnek tekintett villamosok használatba vételének engedélyezését a Fővárosi Közlekedési Felügyelet végezte s végzi el. A BKV hetente két villamost küld vizsgára. A vasúthatósági osztály vezetőjének elmondása szerint a forgalomba állításhoz – a típusengedélyen kívül – az szükséges, hogy a BKV igazolja: hibátlanul megtörtént a 200 kilométeres hazai próbafutás. Csak az a villamos megy át a vizsgán – mondta az osztályvezető –, amely a próbafutást követő hatósági ellenőrzésen megfelel: a vasúthatóság a biztonsági berendezéseket ellenőrzi. A végleges engedélyt még egy Combino sem kapta meg. Ennek azonban már csak adminisztratív feltételei vannak.
A Siemens Zrt. szóvivője, Farkas Szilvia nem adott tájékoztatást arról, hogy a BKV-val kötött szállítási szerződésükben volt-e olyan kikötés, amely korlátozta volna a gyártó cég felelősségét a tavaszi szállítási határidő miatt. A fővárosi önkormányzat későbbre ígért választ arra a kérdésünkre: közérdekű információnak, tehát nyilvános dokumentumnak tekinti-e a villamosok beszerzéséről kötött megállapodást.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán