Új legenda született – vagy nem annyira új?

A Honda európai modellpalettájáról régóta hiányzott már egy igazán nagy, elegáns, biztonsági és kényelmi extrákkal telezsúfolt autó. Pedig a japán gyárnak régóta létezik ilyen modellje: ez a nemrégiben nálunk is bemutatott Legend.

Jávor József
2006. 09. 28. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Valójában csak Európában számít vadonatújnak a Legend, hiszen Japánban már 2005-ben megválasztották az Év autójának, az USA-ban pedig Acura néven már tavaly is kapható volt. Ez azonban nem ront semmit a Honda zászlóshajójának varázsán, hiszen a nagy japán limuzin minden tekintetben a mai autógyártás csúcsát képviseli, s különleges műszaki megoldásaival máris beírta magát az autós történelemkönyvekbe.
A Legend számos technikai újdonsággal szolgál: ezek közül az egyik legfontosabb a vezetési élményt és a biztonságot nagyban fokozó négykerékhajtási rendszer, amely a megszokottól eltérően a hajtóerő jobb és bal, első és hátsó kerekek közötti megoszlását is képes szabályozni, így az alul- és a túlkormányzottságot egyaránt hatékonyan ellensúlyozza. További újdonság a menetzajokat kioltó Audio Pilot berendezés, amely jelentős mértékben fokozza az utazási komfortot; a sávelhagyást megelőző és a követési távolságot automatikusan betartó sebességtartó automatika, valamint az ütközés elkerülését segítő fékrendszer.
Az előremutató technológiák mellett a hagyományos szempontok szerint is értékes a Legend. A negyedik generációs autót a modell történetének legerősebb motorja hajtja: a 3,5 literes V6-os erőforrás csúcsteljesítménye 295 lóerő. A 24 szelepes motorhoz szekvenciális kézi üzemmódban is használható automatikus váltómű csatlakozik, s az öt fokozat között akár a kormányon elhelyezett fülekkel is váltogathatunk. A különleges összkerékhajtás hátterét képező futómű-geometria is méltó a Honda tradícióihoz. A felfüggesztés határozott, precíz úttartást eredményez, a kellő szintű lassításról négy belső hűtésű féktárcsa gondoskodik, a menetstabilizáló elektronika jelenléte magától értetődő. Műszaki felsőbbrendűsége ellenére az új Legend kisebb elődjénél. Teljes hoszsza 6,5, tengelytávja pedig megdöbbentő módon 11 centiméterrel rövidebb, a finom bőrben és valódi fában bővelkedő utastér mégis tágasabb: a belső hossz 30, a szélesség pedig 40 mm-rel nőtt, ami már csak azért is nagy bravúr, mert az autó külső szélessége mindössze 2,5 centiméterrel gyarapodott. A hagyományosan japános, azaz elegánsan visszafogott vonalvezetésű, modern és kellemes megjelenésű autó azonban nemcsak szolgáltatásaival jelzi, hogy a felső kategóriába tartozik, hanem 15,5 milliós árával is.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.