Tegnap kiírta a Malév Zrt. 99,95 százaléknyi részvényének eladására vonatkozó nyilvános ajánlattételi felhívását az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő (ÁPV) Zrt. A pályázat szerint november 3-ig lehet ajánlatot tenni a részvénycsomagra. A privatizáció legfőbb célja a Malév hosszabb távú működőképességének biztosítása az ehhez szükséges tőkeemelés révén, a vállalati szervezetrendszer megújulásának előmozdítása és a cég biztonságos finanszírozásának megteremtése állami szerepvállalás nélkül – közölte a vagyonkezelő. Eszerint a Malév vételárának 90 százalékát készpénzben, tíz százalékát kárpótlási jegyben lehet megfizetni. A jelentkezőnek a vételáron felül kötelezettséget kell vállalnia a tőkeemelésre is. Az ÁPV Zrt. az értékelés alapján a legjobb ajánlattevőket tárgyalásra, illetve tárgyalásokra hívhatja meg – áll a hirdetményben.
Határozottan cáfolta a Malév – lapunkhoz eljuttatott közleményében – a nemzeti légitársaság gazdálkodásáról és a cég dolgozóinak történő bérkifizetésekről szóló állításokat. Mint közölték, a Malév Zrt. bérkifizetése minden hónapban a hatályos kollektív szerződés (ksz) szerint történik a tárgyhónapot követő 5-ig. A leányvállalatok esetében – ahol nincs ksz – a munka törvénykönyve vonatkozó rendelkezése szerint legkésőbb a tárgyhót követő 10-ig történik meg a bérkifizetés. Olyan hónapban, amikor az 5-i kifizetés banki átutalás miatt késedelmet szenved, az érintett munkavállalókat előre írásban, a helyben szokásos módon tájékoztatják, és a bér megfizetésével egy időben kifizetik az egy, illetve legfeljebb két nap késedelmi kamatát is. Az augusztusi bérek kifizetése rendben, késedelem nélkül történt meg a cégcsoport valamennyi szakterületén. A Malév leszögezte: valótlan az üzemi veszteség mértékéről megjelent adat is. A Malév ez évi üzemi vesztesége várhatóan a tavalyinál kedvezőbben fog alakulni, ugyanakkor a pozitív utasforgalmi tendenciák ellenére mégis nagyobb lesz.

Jó hírek érkeztek Parajdról: a vendégeket hamarosan a megszokott élmény várja