Egy amerikai gyártó a metróban elhelyezett plakátján egy szőke hölgy vállán alvó férfi látható, akitől a nő undorodva hajlik el, a háttérből pedig kiderül, hogy a jelenet az egyik metrókocsin játszódik le. A „mindenkinek jár, hogy azzal utazzon, akivel szeretne” szlogen a tömegközlekedőt arra ösztönzi, térjen át a kényelmesebb autózásra. Az ismert cég ehhez az olcsó törlesztőrészletek mellett megszerezhető alsó kategóriás autóit ajánlja. Ugyanerre épít a vasutat lejáró tévékampány is: itt a fővárosi Nyugati pályaudvaron egy férfi győzködi a vonatra szállókat, hogy válasszák inkább az autót. Az utasok végül leszállnak a vonatról, és a férfi után mennek. Mindkét hirdetés sajátossága, hogy elkészültéhez a MÁV, illetve a BKV területét, járműveit használták, sőt: a BKV esetében a hirdetéseket is a metróban helyezték el.
A BKV Zrt. sajtóosztályától azt a választ kaptuk, hogy a reklámhelyek tulajdonosa a Peron Kft., ezért ők felelősek a kihelyezett plakátokért. Az érvelés azért különös, mert januárban, amikor a Budapest Riport című újság különkiadásának népszerűsítésére Demszky Gábort kifigurázó Jean-viccek jelentek meg a metróban, szintén a Peron Kft. reklámhelyein, arra való hivatkozással vetette le a közlekedési társaság azokat, hogy sértik az üzleti érdekeiket. – Egyetlen cég sem kötelezhető arra, hogy a saját felületén számára előnytelen, üzleti érdekét negatívan befolyásoló hirdetéseket helyezzenek el – fogalmazott akkor Aba Botond vezérigazgató. A BKV sajtóosztálya most azt közölte: a cég álláspontja szerint a mostani autóreklám amúgy sem sérti az érdekeit, mert a tömegközlekedők így is, úgy is a tömegközlekedést választják, akinek meg van pénze autóra, az autót vesz. A MÁV Zrt. sajtóosztályán választ ígértek kérdéseinkre, ám lapzártáig ezt nem tették meg.
A Védegylet szóvivője egyetértett azzal, hogy ezek a reklámok nem tesznek jót a tömegközlekedés népszerűségének. Jávor Benedek elmondta, Magyarországon még nem alakult ki a társadalomban a tömegközlekedés kultúrája, és az emberek vágyálmaiban még mindig az egyéni közlekedés szerepel, ami nagyrészt köszönhető a BKV járművein gyakorlatszerűen megjelenő autóhirdetéseknek is.
Korábban az is előfordult, hogy maga a BKV Zrt. sorsolt ki autónyereményt az éves bérlettel rendelkező törzsutasai között. Akkor a cég a zöldek tiltakozására belátta, hogy a hirdetés öngól, ezért megígérte: a jövőben tartózkodik a hasonló akcióktól.

Kiderült, ki lesz Gyurcsány Ferenc utódja