Elindult a küzdelem

Folyik a visszaszámlálás a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) piacán. A biztosítók e hónap végéig kötelesek közzétenni a jövő évi tarifákat, akár félmillió autótulajdonos is átigazolhat egy másik társasághoz. Az idén korábban eldördül a startpisztoly, az egyik piaci szereplő ugyanis már szombattól elérhetővé teszi 2007-es díjait.

Kiss Roland
2006. 10. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Október 21-től elérhetővé teszi jövő évi kgfb-tarifáit a Groupama Biztosító Zrt. Ahogy tavaly, úgy az idén is a 80 ezer szerződést kezelő társaság nyitja meg a váltási szezont. Igaz, a cég a tájékoztatást október 29-ig úgy végzi, hogy az autótulajdonosok megkeresik a biztosítót, és néhány napon belül sms-ben kapják meg a személyre szabott ajánlatot – közölte tegnap sajtóbeszélgetésen Kurtisz Krisztián, a Groupama illetékes igazgatója. Francois Maresquier vezérigazgató a jövő évi díjemelés átlagos mértékéről csak annyit árult el, hogy a mostani tarifaszint drasztikus módosítására nem kerül sor.
Egyelőre ezt ígéri a többi társaság is, amelyek csak október 29– 30-án teszik közzé 2007-es tarifatáblázatukat. Ez az idén is több tíz oldalas böngésznivalót jelent majd a gépkocsi-tulajdonosoknak. A száraz adatsoroknak azonban valószínűleg a tavalyinál többen veselkednek neki, szakemberek szerint ugyanis a megszorítások megnövelték az ügyfelek tarifaérzékenységét. Az ár eddig is fő tényezőnek számított. Most viszont olyan, pár ezer forintos eltérések is váltásra késztethetik az autósokat, amelyek felett a többség tavaly még nagyvonalúan elsiklott. A tapasztalatok szerint tavaly a „tűréshatár” a 7000-8000 forintos különbség körül alakult, az idén ez 4000-5000 forintra is csökkenhet. Sokszor azonban ennél jóval nagyobb a tét: Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz igazgatója szerint tavaly az ügyfelek háromnegyede találhatott magának olyan ajánlatot, amely legalább 15 ezer forintos megtakarításhoz segítette hozzá; az átlagosan megspórolható összeg most elérheti a 25 ezer forintot.
A kgfb-piacon egyre nehezebb általános érvényű megállapításokat tenni: lapunknak több cégvezető arról számolt be, hogy tovább nő a kedvezmények eddig sem éppen szűk köre, újabb szegmensek jelennek meg a piacon. Ez azt jelenti, hogy egyes társaságok nemcsak kor és lakóhely szerint kínálnak eltérő tarifákat, de akár külön célcsoportot képezhetnek a 30 és 40 év közötti, középkategóriás autót használó, egyedülálló nyugat-dunántúli hölgyek. Nem meglepő tehát, hogy a biztosítót váltók számának alakulását 400-500 ezer főre jósolják. Tavaly ez 300 ezer körül alakult. A szaporodó ajánlatok miatt tovább nőhet az on-line alkuszok szerepe: az igazi áttörés e területen tavaly novemberben következett be, amikor is százezer biztosított – vagyis az új társaságot választók harmada – a világhálón keresztül elérhető közvetítőkre bízta azt, hogy utat vágjanak a tarifák sűrűjében. Azok száma pedig, akik tarifákat hasonlítottak össze a honlapokon, tavaly elérte a másfél milliót. Mestyán András szerint az idén a biztosítóváltások 30-40 százalékát a három nagy on-line alkusz fogja lebonyolítani.
Bár az on-line alkuszok ténykedése sikerágazatnak nevezhető, tavaly még akadtak gondok a szisztémával: egyes kedvezményeket a világhálós felületek nem vettek figyelembe, és nemigen boldogultak az újraszerződés jelenségével sem, vagyis azon esetekkel, amikor az ügyfél – új tagként – visszament a régi biztosítójához. Izgalmas kgfb-szezont vetít előre az eladott autók számának csökkenése, valamint az új szolgáltatók pályára lépése is. A következő hetek adnak választ arra, hogy a biztosítóegyesületek az idén is tarolnak-e, vagy a kárrendezés nehézkességéről szóló hírek, valamint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének fellépése megtépázta hírnevüket.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.