A szakemberek egyetértenek abban, hogy az alternatív üzemanyagok először a nagyvárosi tömegközlekedésben terjedhetnek el. Mellettük szól a levegőminőség- javulás, és esetenként a zajártalom csökkenése. Európa számos nagyvárosában használnak már elektromos, hidrogén- vagy bioüzemanyag-hajtású autóbuszokat, idehaza azonban még csak próbálgatják azt, ami máshol már bevált.
Kaposvár az első hazai város, amely egy hónapra bioetanol-hajtású autóbuszokat tesztelt. A járműveket Svédországból kapta kölcsön a somogyi megyeszékhely. A környezetbarát járművek szeptemberben futottak a város utcáin, s ma ugyan már nincsenek ott, de később még visszatérhetnek. A próbajárat ugyanis annak a kiválasztási folyamatnak volt része, melynek végén a Kaposvári Tömegközlekedési Rt. fél éven belül megállapodik egy céggel teljes buszparkja lecserélésével. A tervek szerint tíz év alatt a teljes járműállományt környezetbarát buszokra cserélik le – ha a pénzük engedi. A biológiai eredetű üzemanyagból tudniillik minden motor többet fogyaszt, mint a hagyományosból, így a váltáshoz meg kell teremteni a financiális feltételeket is. Maguk az ökobuszok ugyanakkor alig drágábbak a hagyományosnál, és mivel környezetvédelmi szempontból is értékelhető beruházás lehet a megvásárlásuk, Kaposvár minden bizonnyal számíthat az EU ilyen célra megnyitott alapjainak támogatására.

Egészen elképesztő dolog derült ki Sztálinról, a hidegvérű diktátorról