Kötelező: átláthatatlan és drága tarifák

Hosszas számolgatásra készüljenek azok, akik jövőre már más társaságnál kívánják biztosítani gépjárművüket. Ajánlatos azonban odafigyelni, hiszen miközben a megszorítások hatására az „érzékenységi küszöb” lecsökken, a biztosítók a vártnál nagyobb mértékben emelték meg a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) tarifáját.

Kiss Roland
2006. 10. 31. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Komoly feladat elé állították az ajánlatok összehasonlítására készülő ügyfeleket a biztosítók, szinte lehetetlen ugyanis eligazodni a 2007-es évre szóló, tegnap közzétett tarifák erdejében. A többek között lapunk tegnapi számában található melléklet 30 oldalon sorolja fel az immár 13 társaság sok száz tarifáját. A kedvezmények száma meghaladja a százat, a területi besorolásoké és a korcsoportoké a tucatot, miközben a társaságok olyan ajándékokkal igyekeznek átcsábítani az autósokat, mint ingyenes balesetbiztosítás, ajándék repülőjegy vagy nyereményautó. Gyakran más-más tarifa vonatkozik a régi és az új ügyfelekre, és idén először már a bonus-malus szorzószámok tekintetében is komoly eltérések tapasztalhatók. A legnagyobb kockázatot jelentő, M4-es besorolású „aszfaltbetyárok” esetében a szokásos kétszeres helyett a TIR és az OTP Garancia három-, a posta viszont már négyszeres szorzót vet be.
Nem véletlen, hogy szakemberek szerint idén tovább nő az on-line kalkulátorok népszerűsége. Az autósok minden harmadik kötést a világhálón végeznek el, legalábbis erre számít Mestyán András, a CLB Független Biztosítási Alkusz igazgatója. Az on-line tarifálás mellett szól az is, hogy ilyen kötéseknél az engedmények mértéke akár a 30 százalékot is elérheti. Fontos megjegyezni, hogy a meglévő szerződéseket november végéig fel kell mondani, igaz, az újak megkötésére december végéig még van lehetőség. A felmondás legkésőbb december 1-jén éjfélig meg kell, hogy érkezzen a régi biztosítóhoz, a kártörténeti igazolást pedig 90 napon belül kell megküldeni az új társasághoz, e nélkül ugyanis a besorolás automatikusan M4-re romlik.
Ha heteket nem is, pár órát mindenképpen ajánlatos a 2006-os átszerződési szezonra fordítani, az átlagos éves megtakarítás ugyanis akár a húszezer forintot is elérheti. Főleg, hogy a biztosítók túlnyomó része a várakozásokkal szemben az inflációt jócskán meghaladó mértékben emelte meg a tarifákat, a drágulás bizonyos szegmensekben két számjegyű is lehet; igaz, néhol még csökkentek is az árak – állapítja meg a biztosítás.hu Biztosítási Alkusz Kft. lapunknak küldött elemzése. A közleményből az is kiderül, hogy a díjszámítási módszerek hátterében a kis és a nagy biztosítók közötti vetélkedés húzódik meg. A nagyok tarifálási rendszere az autósok számára alig követhető, és egyes kiragadott elemek elterelhetik a figyelmet a lényegről, vagyis a tényleges díjról, miközben a kicsik „csodafegyvere” a kedvező díjak és az egyszerű tarifák – fogalmaz a biztosítás.hu jelentése, amely kiemeli: a november végéig felfüggesztett MÁV, valamint a Közlekedési Biztosító Egyesület szemmel láthatólag idén is az olcsó díjakra építenek. Nem így az idén piacra lépő Signal, amely az újoncok szokásától eltérően nem hiperolcsó díjakkal kíván piacot vásárolni. Hamarosan tehát kiderül, ki mekkora szeletet hasít ki a jövőre már 130 milliárd forintosra becsült kgfb-piacból.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.