Maximális elvárásokra tervezve

A Ford egyre komolyabb szereplő akar lenni a legdinamikusabban fejlődő járműosztályban, a családi buszlimuzinok közt. Az 5+2 üléses S-Max tervezése során minden olyan tapasztalatot felhasználtak, amit az autóipar e téren szerzett az utóbbi tíz évben.

2006. 10. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az autó formaterve rendkívül jól sikerült; az S-Max az első Ford-modell, amelynek karosszériáját a cég új „kinetikus dizájn” elvei szerint rajzolták meg. Az orr-rész lendületesen lejt és az oldalnézet is karakteres: a tetővonal egyetlen ívvel húzódik a motorháztetőig, a hátsó ablakok éle pedig felfelé csapott – az egész dizájn azt sugallja, hogy ez az autó lendületes mozgásra termett.
És ha már itt tartunk, a motorpaletta is megfelel ennek az elvárásnak. Az S-Max ötféle erőforrással rendelhető: a két Duratec benzines 145, illetve 220 lóerőt teljesít (ez utóbbi turbófeltöltésű, és a Focus ST-ből származik), a Duratorq TDCi dízelek teljesítménye pedig 125, 130, illetve 140 lóerő. Az erősebb dízelhez koromszűrő is csatlakozhat, így a vevők a széles motorkínálatból valóban kedvük szerint választhatnak, attól függően, hogy bődületes menetteljesítményekre vágynak-e, vagy pedig a környezetet kímélő, nyugodt autózásra.
A relaxált utazás persze bármelyik motorváltozat esetében adott, hiszen az S-Max belső tere kifejezetten erre készült: a vezetőt körülölelő enteriőr egyszerre sportos és komfortos, és jóval személyesebb hangulatú, mint azt a buszlimuzinokban korábban már megszoktuk. A Ford azonban nemcsak a vezető kényelméről gondoskodott, hanem az utasokéról is: a második és harmadik üléssorban utazók a kategória legtágasabb fej- és vállterét élvezhetik, és a lábaknak is meglehetősen sok hely jut, sőt még a leghátsó két ülésen is kényelmesen elfér két 180 centi magas felnőtt. Igaz, hét üléssel a fedélzeten a csomagtér meglehetősen szűkös (285 liter, vagyis ennyi ember holmijának már kevés), de az ülések átvariálásával a poggyásztér akár két köbméterre is bővíthető.
Az alapáron 6,45 millió forintért kínált S-Max egyik erőssége egyébként is a könnyű variálhatóság. A beltér átalakításához nem szükséges kiszerelni az üléseket; a Ford Flat System (FFS) nevű megoldás lényege, hogy a második és harmadik ülések lehajtása után a padló sík marad. A fotelek egyenként is eltüntethetők a padlóban, így az utastér 32 variációban alakítható át, ami minden helyzetre megoldást kínál.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.