Titkos tervet készít a német kormány arra az esetre, ha be kellene szállnia a válságos helyzetbe került EADS-ba. A kormány nem akarja, hogy csökkenjen a német befolyás a többek között az Airbusokat gyártó nyugat-európai repülő-, űr- és védelmi ipari csoportban, miután a DaimlerChrysler már jelezte, hogy eladna részesedéséből, miközben a francia állam jelentős részvénycsomaggal rendelkezik.
Lapjelentések szerint a kormány megbízta az állami Kreditanstalt für Wiederaufbau (KfW) bankot: dolgozzon ki egy modellt az EADS-részesedés megvásárlására. Az EADS jelenlegi főrészvényese, a német– amerikai DaimlerChrysler autógyár ugyanis azt fontolgatja, hogy 22,5 százalékos részesedését 15 százalékra mérsékli, és ezzel ugyanakkora maradna a részesedése, mint a francia államnak, ezt azonban a német kormány nem akarja hagyni. Közben az EADS új elnöke, Louis Gallois már be is jelentette, hogy teljes gőzzel nekifognak a takarékosságnak, amit az A380-as Airbus óriásgépek kiszállításának többszöri halasztása, illetve az emiatt várható profitkiesés tett indokolttá a cégcsoportnál. Gallois utalt arra is, hogy csökkentette az Airbusok versenyképességét a dollár gyengülése. A Power 8 elnevezésű program végrehajtása létszámleépítéssel fog járni, elsősorban adminisztratív területen, illetve a vezetői szinten, mivel a csoport Gallois szerint „fejnehéz”, és a termelésben tevékenykedő dolgozókra szükség van.

Nyilvánvalóvá vált: összedolgozott a Tisza Párt és az ukrán titkosszolgálat