A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) új autópálya-finanszírozási koncepciója szerint a már elkezdett sztrádaberuházásokat a 2007. évi központi költségvetés finanszírozza, az erre fordítható keretszámot a költségvetési törvényben a tárca fejezetében önálló fejezeti sor tartalmazza majd – mondta Ábrahám Gergely, a GKM szóvivője, az MTI érdeklődésére.
Hozzátette: ezek azok a gyorsforgalmi utak, amelyeket a programút-kormányrendelet tartalmaz. Így például az M0-s északi és az M8-as dunaújvárosi hídja, az M3-as Görbeháza–Nyíregyháza, a Nyíregyházát elkerülő út, az M35-ös Görbeháza–Debrecen, az M7-es Nagykanizsa–Becsehely, Balatonkeresztúr–Nagykanizsa, Letenye– országhatár és Zamárdi–Balatonszárszó közötti szakasza. Az MTI által megkérdezett útügyi szakemberek szerint a már elkezdett gyorsforgalmi utak befejezésére mintegy 200 milliárd forintra lesz szükség jövőre. A GKM szóvivője kiemelte, hogy az újonnan induló gyorsforgalmi utak és főutak építése elsősorban az európai uniós társfinanszírozásból valósulhat meg, a projektlista az uniótól függ, amelynek azt jóvá kell hagynia.
Drónzáporral támadtak az oroszok Ukrajna több városában + videó
