A csomag PR-ját is mi fizetjük

Csaknem félmilliárd forintot költ a kormány jövő év júniusáig a megszorítások és a reformok népszerűsítésére, illetve arra, hogy azokat elmagyarázza a társadalomnak – derül ki a Miniszterelnöki Hivatal lapunkhoz eljuttatott válaszából.

Szabó Eszter
2006. 11. 02. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Összesen 445 millió forintot szán jövő év júniusáig a kabinet arra, hogy a lakosságnak megmagyarázza a megszorító intézkedéseket, valamint az államháztartás reformját szolgáló lépéseket. Lapunk kérdésére válaszolva a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) elismerte: a kormányzati döntések kommunikációjára két közbeszerzési eljárást is indítanak. Az egyik a nyomdai és disztribúciós megrendeléseket takarja 70 millió forint értékben. A másik kiírás reklámügynökségi és médiavásárlói feladatok ellátását írja elő. A reklámügynökségi megrendelések előreláthatóan 65–90 millió forintot emésztenek fel, míg a médiavásárlásra – tehát az írott és elektronikus sajtóban történő reklámozásra – 260–285 millió forint jut. A pályázatok kiírására a MeH indoklása szerint azért volt szükség, mert a korábbi keretszerződések lejártak, s „a kormányzatnak kötelessége és felelőssége az állampolgárok pontos és korrekt tájékoztatása”. Az új szerződések célja, hogy „bármilyen kommunikációs feladatra felmerülő igényt azonnal ki lehessen elégíteni”. Mint a Kormányszóvivői Iroda levele írja, soha nem volt még ennyire fontos, hogy az emberek megértsék, hogy például az egészségügyi reform nem a vizitdíjról vagy az oktatási reform nem a fejlesztési részhozzájárulásról szól. A 2007. június 30-ig szóló szerződések a MeH idei költségvetését terhelik.
A kormányzati intézkedéseket tavaly és idén is népszerűsítette a kormány. A Kérdések és válaszok elnevezésű kormányzati roadshow például 150 millió forintjába került az adófizetőknek. Az országos napilapokban Kóka János tavaly június óta három reklámkampányt is elindított. A dübörgő magyar gazdaságról számolt be a tavaly júniusban elkezdett Magyarország: kirobbanó siker című hirdetéssorozat és az augusztusban indított Közös siker elnevezésű propaganda, amelyek 43 millió forintnyi közpénzt emésztettek fel. Decemberben újabb kampány kezdődött, amelyeket Kóka a Népszabadság, a Népszava, a Blikk és a Metro napilapokban tett közzé 48,1 millióért. A hirdetésdömpinget jelezte, hogy ugyanazokat az autópálya-szakaszokat három állami intézmény: a gazdasági tárca, a MeH és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. is reklámozta.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.