Összesen 445 millió forintot szán jövő év júniusáig a kabinet arra, hogy a lakosságnak megmagyarázza a megszorító intézkedéseket, valamint az államháztartás reformját szolgáló lépéseket. Lapunk kérdésére válaszolva a Miniszterelnöki Hivatal (MeH) elismerte: a kormányzati döntések kommunikációjára két közbeszerzési eljárást is indítanak. Az egyik a nyomdai és disztribúciós megrendeléseket takarja 70 millió forint értékben. A másik kiírás reklámügynökségi és médiavásárlói feladatok ellátását írja elő. A reklámügynökségi megrendelések előreláthatóan 65–90 millió forintot emésztenek fel, míg a médiavásárlásra – tehát az írott és elektronikus sajtóban történő reklámozásra – 260–285 millió forint jut. A pályázatok kiírására a MeH indoklása szerint azért volt szükség, mert a korábbi keretszerződések lejártak, s „a kormányzatnak kötelessége és felelőssége az állampolgárok pontos és korrekt tájékoztatása”. Az új szerződések célja, hogy „bármilyen kommunikációs feladatra felmerülő igényt azonnal ki lehessen elégíteni”. Mint a Kormányszóvivői Iroda levele írja, soha nem volt még ennyire fontos, hogy az emberek megértsék, hogy például az egészségügyi reform nem a vizitdíjról vagy az oktatási reform nem a fejlesztési részhozzájárulásról szól. A 2007. június 30-ig szóló szerződések a MeH idei költségvetését terhelik.
A kormányzati intézkedéseket tavaly és idén is népszerűsítette a kormány. A Kérdések és válaszok elnevezésű kormányzati roadshow például 150 millió forintjába került az adófizetőknek. Az országos napilapokban Kóka János tavaly június óta három reklámkampányt is elindított. A dübörgő magyar gazdaságról számolt be a tavaly júniusban elkezdett Magyarország: kirobbanó siker című hirdetéssorozat és az augusztusban indított Közös siker elnevezésű propaganda, amelyek 43 millió forintnyi közpénzt emésztettek fel. Decemberben újabb kampány kezdődött, amelyeket Kóka a Népszabadság, a Népszava, a Blikk és a Metro napilapokban tett közzé 48,1 millióért. A hirdetésdömpinget jelezte, hogy ugyanazokat az autópálya-szakaszokat három állami intézmény: a gazdasági tárca, a MeH és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. is reklámozta.
A legendás edző: legyőzte a rákot
