A Ford S-Max az Év autója

A Renault Megane tíz évvel ezelőtti sikere után ismét családi buszlimuzint választott az év legjobb újdonságának az európai zsűri. A hétüléses egyterű mindössze két pont előnnyel végzett a szokásosnál népesebb mezőny élén.

Nagy Károly
2006. 11. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Sem a zsűrit alkotó ötvennyolc autós újságírónak, sem a végső megmérettetésig eljutott nyolc autónak nem volt könnyű dolga az idei Év autója vetélkedésen. Három egyterű (Ford S-Max, Citroën C4 Picasso és Skoda Roomster), három kisautó (Opel Corsa, Peugeot 207 és Fiat Grande Punto), valamint két középkategóriás modell (Honda Civic és Volvo C30) közül kellett kiválasztani azt az egyet, amelyik értékeiben leginkább előremutatónak tekinthető a piac vagy akár az egész autóipar fejlődése szempontjából.
A végső győztes Ford S-Max a családi alkalmasságot biztosító tágasság és sokoldalúság, valamint a valós vezetési élményt jelentő dinamika harmonikus kombinációjával, magas biztonsági színvonalával nyerte el a döntőbírák szimpátiáját. Kiválónak találták még a hétszemélyes utazógép kormányművét, zajcsillapítását és általános kifinomultságát, néhányan rosszallással fogadták ugyanakkor a túlméretes (opcionális) keréktárcsákkal erősen romló menetkomfortot.
Nem egészen egy százalék különbséggel maradt el a nagy Ford mögött az Opel városi újdonsága, szorosan nyomában a második generációs Picassóval, amely érdekes módon csaknem kétszer annyi újságírónál végzett az első helyen, mint az S-Max. Közéjük tartozott a zsűri egyik magyar tagja, Surányi Péter (Autó2) is, aki szerint a Citroën magas műszaki színvonalával, strapabíró műanyag karosszériaelemeivel, jó motorválasztékával és kiemelkedő biztonsági arzenáljával érdemelte ki a bizalmat. A másik magyar döntnök, Gajdán Miklós (Motor-Presse) ellenben a Corsát emelte ki a mezőnyből, annak általános minősége, tágassága, menetkomfortja és -stabilitása, átgondolt felszereltsége és nem utolsósorban kedvező árfekvése miatt.
Idén 27 márka 41 modellje közül választották ki a döntősöket – a második körbe rendszerint hét modell kerül, ám idén holtverseny miatt eggyel nőtt a számuk. Ezt követően minden zsűritag huszonöt pontot oszt szét legalább öt autó között. Egy autót maximum tíz ponttal jutalmazhatnak, véleményüket pedig részletes, írásos indoklással támasztják alá.
Az Év autója díj története során most ötödször részesült Ford modell az elismerésben. 1981-ben az elsőkerék-hajtású Escort, öt évvel később pedig a Granadát leváltó Scorpio bizonyult a zsűri kedvencének. 1994-ben a világautónak szánt Mondeo vitte haza a trófeát, majd 1999-ben, elsöprő többséggel a korszakalkotó Focus lett az Év autója.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.