A leépítés az új vezető feladata

Kiss Roland
2006. 11. 18. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Meglepő hirtelenséggel mentette fel a kormány a Magyar Turizmus (MT) Zrt. vezérigazgatóját, Galla Gábort. Lamperth Mónika önkormányzati és területfejlesztési miniszter csütörtökön jelentette be, hogy aznapi hatállyal Róna Ivánt, a Hunguest Hotels nemzetközi vezérképviselőjét bízza meg a szervezet vezetésével. A tárca lapunknak küldött közleménye úgy fogalmaz, hogy a bevételek és a társaság hatékonyságának növelését, valamint a működési költségek lefaragását várják az új vezérigazgatótól. Az új vezérigazgató fő feladata az átalakítás levezénylése lesz, mégpedig úgy, hogy a szervezet jövő évi költségvetése a 2006-os 4,6 milliárd forintos szinten marad, elvárás ugyanakkor az, hogy az MT a következő években jóval többet költsön az ország bel- és külföldi népszerűsítésére. Sokak számára nemcsak a feladat, hanem a kormány személyi döntése is fejtörést okoz. Galla Gábor, aki csütörtök reggel meglepetéssel értesült felmentéséről, lapunknak ugyanis elárulta: 2002 óta, az ő vezetése alatt jelentősen lefaragták a kiadásokat, sőt a létszámot is csökkentették. – Van tehát tapasztalatom e téren, és jómagam is a hatékonyság további növelését tűztem ki célul – közölte Galla Gábor, aki a jövőben is a turizmusban kívánja kamatoztatni szaktudását.
– Minket is meglepetésként ért a felmentés híre. Reméljük, az új vezérigazgatóval is jó kapcsolatot alakítunk ki, és talán a vendéglátás súlyát is sikerül növelni az MT kampányain belül. Tartunk ugyanakkor attól, hogy a vezetőcsere a leépítések előszele, holott véleményünk szerint erre a területre a jelenleginél komolyabb összegeket kellene fordítani – vélekedett lapunk kérdésére Háber Tamás, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke.
Tény, hogy az utóbbi években mind a bel-, mind a külföldi turizmusban kedvező folyamatok mentek végbe. Ebben valószínűleg lehetett némi szerepe a Galla nevéhez köthető újszerű marketingkampányoknak, igaz, a legutóbbi Budapest Winter Invasion többek szerint már túl merészre sikeredett. A „Mindenki tovább marad Budapesten, mint tervezte: a rómaiak 400, az ottománok 150, a szovjetek 45 évig, Ön pedig egy ingyenes éjszaka erejéig” szlogen már az őszi bejelentéskor sokak szemét csípte, az utóbbi hetek „szakszerű” rendőri fellépése pedig különös megvilágításba helyezte a jelmondatot.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.