A repülőjegyet sokan veszik e-vonalon

Egyre népszerűbb hazánkban is a hagyományos és a diszkont-légitársaságok utasainak körében az interneten történő jegyfoglalás, illetve -vásárlás.

Munkatársainktól
2006. 11. 13. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Immár egyre több hazai utas vásárolja meg interneten a repülőjegyét. Amíg két évvel ezelőtt az utazók 65 százaléka csak az úti célok kiválasztásához és az árak öszszehasonlításához használta a világhálót, addig ma már 23 százalékuk kiválasztja és lefoglalja, további 27 százalékuk ilyen módon fizeti ki az utazást – legalábbis ez derült ki a British Airways és a hg.hu portál által készített felmérésből, amelynek során több mint kétezer utazót kérdeztek meg. A magyar utazók körében e felmérés alapján ráadásul a repülőjegy a negyedik legnépszerűbb interneten vásárolt árucikk. A British Airways harmadik éve készíti el azt a felmérését, amely az internet szerepét vizsgálja az utazási döntések meghozatalában és megszervezésében. A légitársaság 2002-ben háromszázötven, 2004-ben hatszáz, idén pedig több mint kétezer ember megkérdezésével készítette el vizsgálatát. Az ACNielsen 2005-ben 627 millió on-line vásárló körében végzett kutatást: eszerint az interneten vásárolt legnépszerűbb termék a könyv, ezután viszont rögtön a CD, a DVD és a repülőjegy következik. Az on-line világkereskedelemben részt vevők közül 2005-ben 135 millióan vettek repülőjegyet, így ez lett a negyedik legkeresettebb internetes termék.
A hazai repülési piacon a diszkont-légitársaságok ügyfelei használják a legnagyobb arányban az internetet repülőjegyek vásárlásakor, ami nem véletlen, hiszen ezek a cégek az értékesítési hálózatukat már az induláskor erre alapozva alakították ki. A Sky Europe bejelentette, hogy az internetes jegyértékesítés aránya az összes eladáson belül meghaladta a 85 százalékot. Az utasok másik része még mindig telefonos központon keresztül vásárol jegyet. A cég szerint a magyarországi internetes kultúra fejlődésével tovább növekszik majd a világhálót használó vásárlók száma. Hasonló az internetes vásárlási arány a Wizz Airnél: náluk az egyéni foglaláskor az utasok 80 százaléka választja a világhálót.
A Malév is egyre nagyobb arányban értékesít repülőjegyeket interneten. Saját értékesítési hálózatán belül az utóbbi hónapokban az ügyfelek 50 százaléka a légitársaság honlapján keresztül vásárolta meg a repülőjegyét. A Lufthansának Magyarországon jelenleg a teljes eladás mintegy öt százalékát teszi ki az internetes jegyértékesítés. A cég tájékoztatása szerint idén ugyanakkor a bázisévhez képest 150 százalékkal növekedett az internetes jegyeladás.
A technológiai fejlődést jellemzi, hogy a légitársaságoknál, így a Malévnál is folyamatosan növekszik az elektronikus jeggyel utazók száma. Az e-jegy használata elsősorban az átszálló utasok körében népszerű, hiszen biztonságos és kényelmes. Szeptemberben már közel 60 ezer utas szállt fel elektronikus jeggyel a Malév gépeire, s több olyan járatot is nyilvántartottak, ahol az utasok több mint fele e-jeggyel utazott.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.