Megalakul a kormány döntésének megfelelően a Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH), a jelenlegi 22 önálló költségvetésű és jogi szervezet – a fővárosi és a megyei közlekedési felügyeletek mellett a Központi Közlekedési Felügyelet, a Polgári Légiközlekedési Hatóság és a Központi Főfelügyelet – összevonása révén. Az országban jelenleg területi alapon látják el feladatukat a közlekedési felügyeletek. A kormány szerint az átalakítással, illetve összevonással létszám- és költségmegtakarítás érhető el: mindez anynyit jelent, hogy az új hatóság létrehozásával hárommilliárd forint takarítható meg, ugyanakkor 500 embernek szűnik meg a munkaviszonya. A szervezet végleges formája 2007 végére alakul ki, az eddigi megyei szintek helyett regionális alapon szerveződik az NKH, így területi igazgatóságok alakulnak.
Horváth Zsolt Csaba, a Közlekedési Főfelügyelet főigazgatója az átalakításról lapunknak úgy nyilatkozott, hogy a működés rendje jelenleg nem tekinthető egységesnek, és különböző minőség-ellenőrzési elvek szerint látják el tevékenységüket. Az átalakítást követően egy központi döntéshozó, beszerző és kiszolgáló egység jön létre. A létszámleépítések egyszeri költsége a főigazgató szerint több száz millió forintra tehető, a technológiai átalakítás 50 millió forintba kerül.
A felügyeletek látják el az országban jelenleg a gépjárművek vizsgáztatását, és idetartozik a közúti, vasúti, vízi és légi közlekedéssel kapcsolatos engedélyek kiadása.

Mindkét irányban le kellett zárni az M5-öst, akkora a baj