Meglehetősen magas második negyedéves eredményről adott számot a legnagyobb japán, és a világon a második számú autógyárcsoport, a Toyota. A társaság 405,7 milliárd jenes adózott eredményt jelentett az üzleti év szeptemberrel zárult második negyedéről, 33,6 százalékkal többet az egy évvel korábbi 303,7 milliárdnál.
A növekedés üteme lassult az első üzleti negyedévi 39,2 százalékhoz képest – az első negyedévet még jobban segítették az új modellek, amelyek tavaly ősszel jelentek meg a piacon –, de a további kilátások igen jók: már a múlt héten közölték, hogy októberben 189 011 autót adtak el az Egyesült Államokban, 13,6 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. A mostani amerikai értékesítés havi rekord a cég történetében, miközben az amerikai autógyárak visszaeséssel küszködnek – írta az MTI–Eco.
Az európai és az amerikai értékesítés növekedése bőven kárpótolta a céget a gyenge japán keresletért, s jó úton van afelé, hogy – ha a mostani irányzat folytatódik – egy éven belül megelőzze az amerikai General Motorst, mint a világ legtöbb autót eladó gyára.

Játszóterek mellett vonul el az illegális Pride