Várhatóan még a héten, csütörtökön vagy pénteken kiadja a Közlekedési Főfelügyelet (KF) az M0-s körgyűrű keleti szektor 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszra szóló építési engedélyt – mondta el a távirati irodának Bíró József, a Központi Közlekedési Felügyelet igazgatóhelyettese. A Fővárosi Bíróság 2006. szeptember 21-i ítélete hatályon kívül helyezte az épülő 8,5 kilométeres szakaszra vonatkozó jogerős építési engedélyt, s új engedélyezési eljárásra kötelezte az elsőfokú környezetvédelmi és közlekedési hatóságot. Ezért a KF október 12-én felszólította a beruházó Nemzeti Autópálya (NA) Zrt.-t, hogy a szakasz építését függessze fel.
Bíró József utalt arra, hogy az elmúlt, csaknem két hónapban lefolytattak öt lakossági és egy szakhatósági szemlét. Emellett beszerezték a főváros, Csömör, a XVI. és a XV. kerületi önkormányzatok több szakterületet érintő, összesen 30 szakhatósági engedélyét, s 40 közmű-, közút-, vasút- és egyéb kezelő cég engedélyét, amelyeknek elemzése, feldolgozása, egyeztetése jelenleg is folyamatban van.
Reményik Kálmán, az NA Zrt. elnök-vezérigazgatója korábban jelezte: ha még novemberben folytatódhat M0-s körgyűrű keleti szektor 3-as számú főút és M3-as autópálya közötti szakaszának építése, akkor van remény arra, hogy a kivitelezők teljesíthetik a 2007. november 30-i átadási határidőt. Ez pedig azt is jelentheti, hogy Magyarország nem esik el a EU Kohéziós Alapjának 284 millió eurós támogatásától, amelyet az M0-s 4-es út és M3-as autópálya közötti 26,5 kilométeres szakaszának megépítésére kapott az uniótól.
Fejlesztik a 47-es főutat. Két év múlva bővítik a 47-est. Teljes hosszában négysávossá válhat a 47-es főút Hódmezővásárhelynél; az elképzelések szerint a kivitelezés 2008-ban kezdődik. A GKM honlapján megjelent a Közlekedésfejlesztési operatív program projektlistája, amelyben szerepel a regionális, közúti közlekedésre használt főút bővítése és a Hódmezővásárhelyet elkerülő út kivitelezése is.

Kettészakadt az ország: óriási hőmérséklet-különbség északon és délen