Propagandára bőven jut pénz

Hatalmas összeget, hárommilliárd forintot különített el a kormány a jövő évi költségvetésben az általa reformoknak nevezett megszorítások kommunikációjára, azok szükségességének alátámasztására. A Miniszterelnöki Hivatal korábbi érvelése alapján a rekordösszegű propagandakeret azért indokolt a szinte minden területet érintő megszorítások időszakában, mert még soha nem volt ennyire fontos, hogy az emberek megértsék a „nélkülözhetetlen” átalakítások lényegét.

Munkatársunktól
2006. 11. 07. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A kormányzati „reformkommunikációt” erősíti az is, hogy aktuálissá vált az egészségügyben új szóvivő kinevezése, akinek legfontosabb feladata annak megmagyarázása lesz, miért is van szükség az ágazat ilyen módon való gyökeres átalakítására. Az Egészségügyi Dolgozók Demokratikus Szakszervezete (EDDSZ) közben jelezte, országos figyelemfelkeltő demonstrációba kezd a kormányzat „törvénysértése” miatt. Az érdekvédők azt kifogásolják, hogy társadalmi egyeztetés nélkül nyújtotta be a kabinet az egészségügy átalakítására vonatkozó javaslatait az Országgyűlésnek.
Az Országos Érdekegyeztető Tanácsban tegnap a szakszervezetek az egészségügyi reformjavaslatok több elemét – a vizitdíjat, az ágydíjat és a gyógyszer-liberalizációt – elutasították. A bértárgyalásokat viszont egy héttel elhalasztották: a munkavállalók elfogadhatatlannak ítélik a jövő évi négyszázalékos reálbércsökkenést. Az MSZOSZ vezetői külön tárgyaltak a kabinettel, majd kijelentették: decemberben értékelik, hogy teljesültek-e a Gyurcsány-kormány tavaszi ígéretei. Közben már a kormánysajtó is drasztikus január elsejei gázáremelést emleget.
Részletek a 2–3. és a 13.,
vezércikk a 7. oldalon

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.