Reklám a betegek pénzéből?

A Fidesz szerint demokrata kormány nem teheti meg, hogy miután válságba sodorta az országot, annyit költ el saját maga reklámozására és luxusberuházásokra, mint amennyit vizitdíj és kórházi napidíj címén be akar szedni a betegektől. A kormányszóvivői riposzt: a Fidesz ismét csak légből kapott állításokkal akarja elfedni a reformok lényegét.

Tábori Gabriella
2006. 11. 30. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Csaknem húszmilliárd forintot költ jövőre kommunikációra, reklámra és más luxuskiadásokra a kormány, miközben az embereket drasztikus megszorításokkal sújtja – kifogásolta Szijjártó Péter, a Fidesz szóvivője, utalva a jövő évi költségvetési javaslatban szereplő adatokra. Kijelentette: demokrata kormány nem teheti meg, hogy miután válságba sodorta az országot, és a múlt hibái miatt drasztikus megszorítássokkal sújtja az embereket, saját maga reklámozására, kommunikálására és luxusberuházásra annyit költ el, mint amennyit vizitdíj és kórházi napidíj címén be akar szedni az emberektől. A szóvivő felidézte Gyurcsány Ferenc több korábbi nyilatkozatát, amelyben a kormányfő azt ígérte, hogy kevesebbet költenek az igazgatásra, és az állam önmagán kezdi a takarékosságot. Ez a jelek szerint csak a szavak szintjén valósult meg – jegyezte meg –, ismét csak egy kormányzati hazugsággal állunk szemben. A jövő évi büdzsé tervezetében ugyanis összesen 19,5 milliárd forint szerepel a minisztériumok kommunikációjára, reklámra, PR-ra és reprezentációra. A pénzügyi tárca négymilliárd forintot, a Miniszterelnöki Hivatal hárommilliárd forintot, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium 2,6 milliárdot, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség kétmilliárdot akar e célra fordítani. Külön kiemelte Szijjártó, hogy a pénzügyi tárca költségvetésén belül 2,8 milliárdot költenének az APEH kommunikációjára.
Ráadásul a kabinet 600 millió forintot szán a kormányzati negyed beruházásának előkészítésére. A Fidesz-szóvivő felhívta a figyelmet arra, hogy mindeközben a vizitdíjból és a kórházi napidíjból összesen 22 milliárd forint bevételre számít a kormány, vagyis az idősektől és betegektől beszedett pénzből vígan fedezi saját kommunikációs költségeit. Különösen elfogadhatatlan mindez az ellenzéki párt szerint azért, mert a jövő évi költségvetés olyan mértékben növeli az emberek terheit, hogy a családok jelentős részének megélhetési válságot okoz. – Egy demokratikus kormánynak legalább olyan radikálisan kell fellépnie saját magával, mint az emberekkel szemben, és minimálisra kell csökkentenie a teljesen felesleges luxuskiadásokat – hangoztatta Szijjártó Péter.
Danks Emese kormányszóvivő szerint a fentiek arról tanúskodnak, hogy a Fidesz ismét légből kapott állításokkal akarja elfedni a reformok lényegét. – Szijjártó Péter öszszeesküvés-elmélete olyan intézkedéseket próbál összemosni, amelyek egymástól teljesen függetlenek, ráadásul azokról is téves információk alapján nyilatkozik – fogalmazott Danks, hozzátéve: a vizitdíj nem fedezi, nem fedezheti a kormányzati kommunikációt vagy a kormányzati negyed megvalósulását, a vizitdíj ugyanis nem a központi költségvetésnek teremt forrásokat, hanem teljes egészében az orvosoknál, illetve a kórházaknál marad. Úgy folytatta: nincs szükség a kormányzati negyedhez forrásokat teremteni, az ugyanis nem kiadást, hanem megtakarítást jelent az adófizetők számára. Az új hivatali épületek alacsonyabb üzemeltetési költségével éves szinten tízmilliárdos nagyságrendű összeget lehet majd megtakarítani, ráadásul a jelenleg használt belvárosi paloták értékesítéséből befolyó százmilliárdos bevételt az államadósság csökkentésére fordítja a kormány.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.