Szabad a pálya, de csak ellenőrrel

Újra sínen van a MÁV Biztosító Egyesület, legalábbis annyiból, hogy a társaság mától ismét köthet új kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéseket. A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletének (PSZÁF) tegnapi határozata az idő rövidsége ellenére még alaposan felkavarhatja a felmondási időszak végén állóvíznek amúgy sem nevezhető piacot.

Kiss Roland
2006. 11. 30. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ismét fogadhat kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási ajánlatokat a MÁV Általános Biztosító Egyesület – áll a PSZÁF tegnapi közleményében, amit nem sokkal azután tettek közzé, hogy Kiss Bálint, a biztosító elnöke átvette a felügyelet határozatát. A korábbi PSZÁF-határozat szerint az egyesület november 30-ig nem köthetett új szerződéseket, a tegnapi döntés után viszont a jövő évre szóló átkötésekből a tavalyi kampány abszolút nyertesének számító MÁV-egyesület sem marad ki.
A társaság idén is igen kedvező tarifákat hirdetett meg. Az egyik jelentős on-line biztosítási alkusz, a Netrisk.hu tegnapi adatai szerint a hozzájuk befutott mintegy 54 ezer megbízás 13,3 százaléka szólt arról, hogy a tulajdonos jövőre a MÁV egyesületnél szeretné biztosítani gépjárművét. Igaz, a társaság teljesítményére minden bizonnyal így is rányomja a bélyegét a PSZÁF tegnap lejárt részleges felfüggesztése. A világhálós ajánlatkérések ugyanis azt mutatták, hogy az esetek 32 százalékában a MÁV ajánlotta a legkedvezőbb tarifát, és ettől jelentősen elmarad a kötések már említett aránya – mutatott rá Haraszti Zsolt, a Netrisk ügyvezetője. Valószínű azonban az is, hogy a tegnapi hír hatására valamit még javulni fog az egyesület helyzete. Bár a felmondási időszak végét szokás november 30-ban feltételezni, a kormányrendeletben valójában a biztosítási év vége előtt legalább 30 nappal kitétel szerepel, ami bizony december 1-je. A MÁV Biztosító Egyesület tehát ma még részben átrendezheti a piacot. Sőt: új szerződéseket egészen december végéig lehet kötni, csupán a jelenlegi biztosítónak kell búcsút inteni ma éjfélig.
A Netrisknél egyébként 13,3 százalékával a MÁV szoros versenyben ugyan, de egyelőre második helyen áll. A mezőnyt az Uniqa vezeti, 17 százalékkal, a bronzérem pedig egyelőre a Közlekedési Biztosító Egyesületet illeti meg 13,2 százalékkal. Utána a Signal (9,4 százalék), valamint az Allianz (8,7 százalék) jön. Utóbbi adat érdekessége, hogy a társaság élen jár a felmondások tekintetében is: az Allianz 23 százalékos „hűtlenségi” rátáját a K&H Biztosító közel 12 és a Generali 11 százaléka követi. Ezek az adatok annyiból lehetnek iránymutatók, hogy a többi kalkulátor is hasonló eredményekre vezet, és a Netrisk 54 ezres kötésszáma jelentősnek nevezhető a várható 350-400 ezer összes váltásszámhoz képest. Ami a MÁV biztosítót illeti, a PSZÁF felügyeleti biztost nevezett ki az egyesülethez, akinek feladata, hogy a nyilvántartásokat összhangba hozza a jogszabályi elvárásokkal. Maximum 180 napon keresztül tehát ez a biztos gyakorolja a cégvezető jogszabályokban és alapszabályban meghatározott feladatait.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.