Várhatóan december elején dönt a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) a MÁV Zrt. 28 vasúti mellékvonaláról, hogy azokon indokolt-e a közforgalmú személyszállítás további fenntartása állami finanszírozással, vagy célszerűbb volna az átmeneti szüneteltetés – közölte tegnap Szegeden Felsmann Balázs, a GKM szakállamtitkára. A döntést előkészítő anyag decemberre elkészül, majd az önkormányzati szövetségekkel, érdekképviseletekkel, környezetvédelmi szervezetekkel tárgyalnak. A távirati iroda szerint a szakállamtitkár közölte: döntés az érintettek meghallgatása után lesz, nincs előre megírt forgatókönyv.
Mint arról beszámoltunk, ezeken a szárnyvonalakon a szaktárca a párhuzamosságok felszámolásának indokával vizsgálja felül a vasúti közlekedést, azaz állami támogatásban csak egyetlen szolgáltatót, valamelyik Volán-társaságot vagy a MÁV-ot részesítenék. Kóka János miniszter a 28 szárnyvonal forgalmának szüneteltetését júliusban jelentette be előzetes egyeztetések nélkül, a MÁV-nál készült munkaanyagra alapozva, amit a vasút vezetői a szükséges döntési fórumokon nem hagytak jóvá. Információink szerint a MÁV-nál a tervek három évre előre készülnek, önkormányzati szerepvállalással, regionális közlekedési szövetségi rendszerek kialakítására épülve. Az egyeztetések meg is kezdődtek, ám Kóka János bejelentése után a MÁV vezetői ebben az ügyben nem tárgyalhattak.
Tegnap a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium megerősítette azt a lapunk által elsőként közölt információt, miszerint a MÁV Zrt. elnöki tisztségét Kamarás Miklós, a vezérigazgatói tisztséget Heinczinger István tölti be a jövőben.

Újabb sokkoló részletek az utcai lövöldözésről: fejre célzott a fegyveres