Ügyes radarok az M1-esen

Már működnek azok az új sebességmérők, amelyek tároló-dobozait négy helyen szerelték fel az M1-es autópálya zöld sávjában. A szalagkorlátok közé telepített eszközök a forgalom mindkét irányát figyelik, és olyan fényképeket készítenek, amelyekből egyértelműen megállapítható, ki vezette a túl gyorsan közlekedő járműveket.

Kristály Lehel
2006. 11. 25. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már működik az a két, jó minőségű fényképeket készítő fix sebességmérő, amelyeknek a tárolódobozait a rendőrség az M1– M7-es autópálya közös szakaszának 11-es kilométerénél, valamint az M1-es 17-es, 63-as és 104-es kilométerénél szerelte fel – mondta el lapunknak Pausz Ferenc, az Országos Rendőr-főkapitányság közlekedésrendészeti főosztályának vezetője. A berendezés a forgalom mindkét irányát figyeli, és egyértelműen megállapíthatja: kik vezették a túl gyorsan haladó járműveket. A rendőrök a mérőegységeket folyamatosan cserélik, így nem tudható, melyikben van a műszer. A készülékeket az M1-es autópálya úttestjeit elválasztó zöld sávban, a szalagkorlátok közé telepítették. Azzal indokolják a rendőrök az intézkedést, hogy a jogszabályok nem támogatják a megengedett legnagyobb sebességet túllépők elleni küzdelmüket, és ezen belül a leállítás nélküli ellenőrzést. A rendőrség viszont nem mindig tud jó minőségű, bizonyító erejű fényképeket készíteni a gyorshajtókról, olyanokat, amelyeken a vezető is felismerhető.
– Próbáltuk ezt megváltoztatni, de alkotmányossági okokból a javaslatunk nem ment át a jogalkotókon. Nem maradt más, ezután a technikai eszközök fejlettségét felhasználva szűrjük ki a gyorshajtókat – érvelt Pausz Ferenc.
A most üzembe helyezett sebesség-ellenőrzőket az ORFK a kedvező tapasztalatok, valamint az Európai Unióban egységesülő ellenőrzési módszerek miatt szerezte be, de fontos célnak tartják, hogy a közlekedés biztonságának növelésével életeket mentsenek. Az osztályvezető cáfolta a sajtóértesüléseket, miszerint az M6-os úttestjében átlagsebesség-mérő készülékek lenné-nek. Ezt még csak tervezik, és a kivitelezésében is csupán a tárgyalási szakaszig jutottak az autópálya-kezelővel. Ha működik majd a rendszer, akkor másfél kilométeres szakaszon az összes áthaladóról készül egy fénykép, és a be- és kihajtási sebességből kiszámolt átlagértékek alapján szűrik ki a gyorshajtókat, akik ellen szabálysértési eljárást indítanak.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.