Új megoldások használatára ösztönzi az EU új károsanyag-kibocsátási normája a tehergépjármű-gyártókat és az üzemanyag-forgalmazókat. Az október elsejétől élő, a teherautók kipufogógázainak koromtartalmát nyolcvan százalékkal, nitrogén-oxid-tartalmát pedig harmadával csökkentő előírás betartására az autógyárak az úgynevezett SCR- (Selective Catalytic Reduction) technológia alkalmazásával készültek fel. A különleges katalizátorhoz az OMV szállítja az adalékanyagot, amelyet AdBlue névre kereszteltek.
Az SCR és az AdBlue együttes alkalmazása az osztrák olajtársaság közlése szerint olyannyira visszafogja a tehergépkocsik károsanyag-kibocsátását, hogy ma 35 kamion kipufogója juttat annyi kormot és nitrogén-oxidot a levegőbe, mint évekkel ezelőtt egyetlen. Az SCR-technológia sorozatgyártása 2005 elején kezdődött meg. Ma már a teljes tehergépjármű-ipar SCR-rel rendelkező motorral állítja elő járműveit, ami már a 2009-es károsanyag-kibocsátási szabályozásnak is megfelel.
Az OMV már 2003-ban megnyitotta a világ első, kísérleti jellegű AdBlue-töltőállomását a bajorországi Dingolfingben. Ezt követte 2004-ben Európa első autópálya melletti AdBlue-töltőállomása az Inn völgyében található Vomp mellett, Ausztriában. Ettől kezdve Közép-Európa vezető olaj- és gázipari vállalata prioritásként kezelte a töltőállomások létrehozását a fő gerincutak mentén a környezetbarát tranzitforgalom támogatására, és kiterjesztette AdBlue-hálózatát egész Közép-Európára. Az adalék jelenleg 11 ország (Ausztria, Bulgária, Horvátország, a Cseh Köztársaság, Németország, Magyarország, Olaszország, Románia, Szerbia, Szlovákia és Szlovénia) 131 OMV-töltőállomásán kapható. Ezek közül 32 állomásnál az oldat közvetlenül a kútból vásárolható, míg a többi töltőállomáson 10 literes kiszerelésben kapható. 2007-ben az OMV 67-re növeli AdBlue-val ellátott töltőállomásainak számát Közép-Európában.
Az AdBlue „lelke” a karbamidoldat. Az adalékot az SCR-rel szerelt teherautók különtartályába öntik, ahonnan az automatikusan töltődik át a kipufogórendszerbe az utazás alatt. Egy hatvanliteres tartályt átlagban négyezer kilométerenként egyszer kell feltölteni. A katalizátoros konverter a karbamidoldat segítségével ártalmatlan légköri nitrogénre és vízre bontja le a káros nitrogén-oxidot. A karbamid érdekessége, hogy a természetben az emlősök vizeletében található meg, a fehérje-anyagcsere végtermékeként, és már régóta alkalmazzák az iparban szennyezéscsökkentő anyagként. Ipari méretekben szintetikusan állítják elő ammóniából és szén-dioxidból, és ezt használják a nitrogén-oxid csökkentésére az állandó telephelyű erőművek esetében is. Az OMV az adalék iránti kereslet gyors növekedésére számít.
Száz rendőr rohanta le a kecskeméti kokainbandát + videó
