Új motorok és friss formaterv az Astrához

Másfél hét múlva, a bolognai autószalonon mutatja be az Opel a megújult Astrát. A kompakt modell immár két és fél éves, és a gyár az autóiparban megszokott módon új motorokkal, valamint felfrissített formatervvel kívánja ébren tartani a vevők érdeklődését.

Jávor József
2006. 11. 24. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Februártól már Magyarországon is kapható lesz az Opel Astra frissebb változata. A facelift több fontos területet érint: az autó külső-belső megjelenése, motorkínálata és felszereltsége egyaránt megváltozik. Igaz, a karosszéria designját csak apró újdonságok gazdagítják, de azok meglehetősen látványosak: az ötajtós és a Caravan szélesebb króm díszlécet kapott, a géptető melletti hézag keskenyebb lett, s a ködfényszórók helyének lendületes vonala a lökhárítóra is kiterjeszti a dinamikus V-témát. A fényszóróház krómhatású, kivéve az Astra Sportét, illetve a xenon- és kanyarfényszórós változatokét, amelyeké sötét színű, a hátsó lámpa pedig háromdimenziós blokk formát kapott.
Lényegesebb változás, hogy ezentúl összesen tizenegyféle, 90 és 240 lóerő közötti teljesítményű motor közül válogathatnak az Astra-vásárlók: az eddigi hajtóművekhez két 1,6-os benzines és két 1.7 CDTI turbódízel járul, amelyeket már a jövő kipufogógáz-előírásainak megfelelően fejlesztettek. A lekönnyített és erősebb 1.6 ECOTEC (115 LE) a sikeres 1,6-os TWINPORT (105 LE) motort egészíti ki a választékban. Ezzel és az ötfokozatú Easytronic váltóval felszerelve csupán 6,3 litert fogyaszt az autó; a megnövekedett teljesítmény jórészt a kétoldali változó vezérlés érdeme, amely a fordulatszámtól és a terheléstől függően állít be teljesítményre vagy fogyasztásra optimalizált állapotot. Még jelentősebb a fogyasztás csökkenése az új, 180 lóerős 1.6 Turbo esetében: a 7,7 liter/100 km több mint 13 százalékos fogyasztáscsökkenést jelent a 2 liter lökettérfogatú elődhöz képest. A hatfokozatú váltóművel kombinált, koromszűrős új 1.7 CDTI motorok (110, illetve 125 LE) 2007 tavaszától kaphatók, és felváltják az eddigi két kisebb teljesítményű 1.9 CDTI egységet.
Az Astra új kiadása is tartalmaz a kategóriában szokatlan műszaki csemegéket: a kényelmet és a biztonságot például az opcionális IDS PLUS futómű és az elektronikus csillapításszabályozás szolgálja – ilyen integrált futóműrendszer eddig csak luxuskocsikban és exkluzív sportautókban fordult elő.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.