Gyakran érkezik a Gazdasági Versenyhivatalhoz (GVH) panasz a hipermarketláncok, és ezen belül a Tesco ellen fogyasztók megtévesztése miatt azóta is, hogy a céget ez év júliusában 100 millió forintra büntette a versenyhatóság – mondta el lapunk kérdésére Zenisek Andrea, a hivatal fogyasztóvédelmi irodájának vezetője. A GVH 1996 óta többször vizsgálta a Tesco tevékenységét. Első alkalommal 2001 márciusában sújtotta a céget tízmillió forintos bírsággal, majd a következő években 5-10-15 millió forintos büntetéseket rótt ki rá. A legtöbb esetben azért marasztalták el a céget, mert a nagy példányszámban megjelenő reklámkiadványában hirdetett, rendkívül kedvező áron kínált terméket egyes áruházaiban nem, vagy csak korlátozott ideig lehetett megkapni.
Ez évben láthatóan változtatott a büntetések kiszabásán a GVH, hiszen márciusban 36, júliusban pedig százmillió forintra büntette a brit tulajdonban lévő hipermarket-lánc hazai leányvállalatát. Az irodavezető elmondta, hogy a nagy összegű büntetések kiszabása ellenére is érkeznek beadványok a Tesco ellen a fogyasztók megtévesztése miatt. A szakember arra a kérdésünkre, hogy ezek szerint a százmilliós büntetést is „belekalkulálták az üzletmenetbe” a Tescónál, nem kívánt válaszolni. Arra a kérdésre sem felelt, hogy a 36, majd százmillió forintos büntetést 200 vagy 300 milliós GVH-bírság követi-e.
Gulyás Gergely: A háborús veszély nagyobb, mint valaha