Várhatóan január második felében hagyja jóvá a kormány, hogy a Volán-társaságok részvényei a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumhoz (GKM) kerüljenek vagyonkezelésbe – közölte a Kormányszóvivői Iroda. A jelenleg az ÁPV Rt.-nél lévő Volán-részvényeket a Kincstári Vagyoni Igazgatóságnak (KVI) adják át, majd ezt követően a KVI vagyonkezelési szerződést köt a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal. A KVI tájékoztatása szerint az részvények átadásával kapcsolatos szerződést bemutatják a kormánynak, és a jóváhagyást követően bonyolítják le az átadást. Az ÁPV Rt.-nél közölték, készen állnak a Volán-társaságok részvényeinek átadására; ennek időpontját a jelenlegi helyzetben elsősorban a KVI, illetve a GKM lépései befolyásolják. A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium korábbi tájékoztatása szerint a vagyonkezelést vállalva a tárca célja a 2012-es piaci liberalizációig a Volán-társaságok megerősítése regionális összevonásokkal, vonalhálózatok újraszervezésével, menetrendek összehangolásával. A kormány júliusban döntött arról, hogy megkezdik a helyközi személyszállítás átalakítását a minőségi szolgáltatások érdekében. Az átalakítás során összehangolják a Volán- és a MÁV-járatok menetrendjeit és tarifarendszerét. Annak érdekében, hogy egy kézből tudják irányítani a közlekedéspolitikát, a gazdasági és közlekedési miniszter gyakorolja majd a Volán vagyonkezelési jogát.
Az ÁPV Rt. adatai szerint a huszonnégy Volán-társaság saját tőkéje 41 532 141 000 forint, jegyzett tőkéje 66 716 513 000 forint. A huszonnégy Volán-társaság értékesítésének nettó árbevétele 2005. évi adatok alapján 137,731 milliárd forint volt. A jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek 72,474 milliárd forintot, az árkiegészítések az ötven- százalékos, a 67,5 százalékos és a kilencvenszázalékos kedvezmény után 51,925 milliárd forintot tettek ki. A támogatások teljes összege 5,431 milliárd forint, ebből a fejlesztési támogatások összege 2,468 milliárd forint, a működési támogatások összege 2,643 milliárd forint. Az egyéb bevételek összege elérte a 4,260 milliárd forintot.
A Népszabadság információi szerint rövidesen megkezdik a magyarországi autópályákat üzemeltető Állami Autópálya-kezelő Zrt. (ÁAK) felkészítését a privatizációra. A gazdasági tárcánál már nem csupán a társaság kisebbségi részvénycsomagjának tőzsdei eladását tervezik, hanem vizsgálják az egész cég értékesítésének lehetőségét is. Így a teljes hazai gyorsforgalmiút-hálózat üzemeltetése magánkézbe kerülhet, beleértve az útdíjak beszedését is. Becslések szerint az autópálya-hálózat üzemeltetési joga 300–500 milliárd forintot is érhet, amely megközelíti a Budapest Airport tavalyi magánosításából befolyt összeget. Ha ez a hazai GDP nagyjából két százalékára rúgó bevétel a magyar államadósságot csökkenti, akkor az a bruttó nemzeti össztermék 70 százaléka maradna.

Megtámadtak egy kisgyereket a játszótéren, „cigányzabot” nyomtak le a torkán