n Jávor József
Eddig több mint 2,5 millió darabot adtak el a CR-V-ből, s a Honda most arra készül, hogy még ezt a népszerűséget is feljebb srófolja. Ennek érdekében sportosabbra vették az autó stílusát, amit az előre tolt utastér és a kupészerűen elkeskenyedő oldalablakok is jeleznek. A belső tér továbbra is nagyvonalú, a méretek gyakorlatilag megegyeznek a kifutó modellével, s az utasok továbbra is élvezhetik a magas üléshelyzetet. Az első ülések nagyobbak és kényelmesebbek lettek, a kormányoszlop pedig négy irányban állítható.
A japán SUV a szegmensben két egyedülálló berendezést kínál: az egyik az adaptív sebességtartó automatika, ami tartja az előre beállított követési távolságot, a másik pedig az ütközés erejét mérséklő fékrendszer, amely – mielőtt erős fékezéssel és az első biztonsági övek megfeszítésével reagálna a kritikus helyzetre – többféle figyelmeztetéssel hívja fel a vezető figyelmét a veszélyre, ha az elfogadhatónál kisebb lenne a távolság a jármű és az előtte haladó autó között. E két elektronikus berendezés mellett egyéb extrákat is kínál a Honda; ezek közt szintén érdekesnek ígérkezik az ESP módosított változata, amely az utánfutó kilengéseit is képes kordában tartani. Az autó felszereltségétől függően rendelhető nyolc irányban elektromosan állítható vezetőülés, bőrkárpitozás, 18 collos könnyűfém kerekek, első és hátsó parkolóradar és tolatókamera is – mindezek jól jelzik, hogy a Honda a fényűzőbb felszereltségi szintek, és azok vásárlói irányába terelgeti a CR-V modellt.
A valós idejű összkerékhajtású autó mozgatásáról egy 150 lóerős, kétliteres benzines, vagy egy 2,2 literes, 140 lóerő teljesítményű dízelmotor gondoskodik. Mindkét erőforrás személyautós dinamizmussal ruházza fel a kocsit, amelynek kezelhetősége is sokkal közelebb áll a személyautóknál megszokotthoz: a kormányzás közvetlenül reagál a vezető utasításaira, pontos az egyenesfutás, és az autó érezhetően agilis.

Élvezze ki a hétvégét, a jövő héten már kánikula lesz!