Akár újabb reklámkampány indulhat a babakötvény népszerűsítésére – legalábbis erre utal a szociális és munkaügyi miniszter tegnapi kijelentése. Kiss Péter ugyanis azt mondta, ha szükséges, hogy külön ráirányítsák az emberek figyelmét a babakötvényre, akkor ezt megteszik. A tárcavezető mindezt arra a kérdésre válaszolta, hogy mi az oka a programot övező hatalmas érdektelenségnek. Amint azt a Magyar Nemzet tegnapi számában megírtuk, mára teljes érdektelenségbe fulladt az egy évvel ezelőtt meghirdetett, és a tavaszi választások előtt agyonreklámozott babakötvényprogram. A Magyar Államkincstár adatai szerint a tervezett minden második újszülött helyett alig minden tizedik nevére nyitottak idén számlát. A Start számlán október végéig kevesebb mint 300 millió forint gyűlt össze, pedig a kabinet erre a célra 3,8 milliárd forintot különített el. A kincstári kimutatás szerint januártól október végéig mindössze 7221 számlát nyitottak a hazai bankoknál, pedig a hatalmas reklámkampány nyomán a piackutatók 45-50 ezer számlanyitást jósoltak. Ismert, hogy a kormányzat jövőre 1,8 milliárd forintot fordít kommunikációs célokra. Eredetileg 3 milliárd forintot szántak erre a célra, de a költségvetési bizottság nem támogatta ezt az elképzelést.
"Ez a hely a hazám" - mutatjuk az év egyik legszebb magyar dalát! - videó