GKM-felügyelet alatt a Volán

Megújuló közlekedés, energiapiaci nyitás és a vállalkozások versenyképessé tétele – Kóka János szerint ezek lesznek a 2007-es év legfontosabb reformlépései.

Hírösszefoglaló
2006. 12. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nincs más út, csak a reformoké. Én addig akarok a posztomon maradni, amíg a reformok szabad utat kapnak – jelentette ki Kóka János a távirati irodának adott nyilatkozatában. A gazdasági miniszter fel is vázolta, melyek lesznek a legfontosabb jövő évi lépések. A legnagyobb változások ezek szerint a közlekedésben várhatók. A közlekedési reform részeként a Volán-társaságok várhatóan 2007 elején a minisztérium felügyelete alá kerülnek. A miniszter szavai szerint igyekeznek „rendet rakni, karcsúsítani és korszerűsíteni”, például megszűnnek a felesleges igazgatósági és felügyelőbizottsági pozíciók. Ezenkívül összehangolják a MÁV és a Volán menetrendjét, a közúti teherforgalmat pedig az autópályákra terelnék azzal, hogy a kamionok és teherautók az autópályákon kívüli útszakaszok használatáért útdíjat fognak fizetni. – Egyelőre bizonyos útszakaszokra a jelenlegi matricás rendszert fogjuk kiterjeszteni. 2008-tól pedig szeretnénk bevezetni az elektronikus díjszedést – mondta a miniszter. Jelentős konfliktusokra számít Kóka az energiapiac liberalizációja kapcsán.
Mint arról már lapunk is többször beszámolt, ennek lényege, hogy jövő év július elsejétől gyakorlatilag megszűnik a közüzemi ellátás, és minden fogyasztó, így a háztartások is attól vehetnek majd gázt és áramot, akitől akarnak. Ehhez új gáz- és áramtörvényt kell alkotni. Az energiaszektor megosztott a tekintetben, hogy milyen hatással lesz az árakra a liberalizáció, és többen is attól félnek, hogy elszabadulnak a tarifák. Kóka azonban biztos abban, hogy a nyitás eredményei hosszú távon rendkívüliek lesznek.
A vállalkozásokkal kapcsolatosan általánosságokban fogalmazott a miniszter. – Az adminisztrációs költségek csökkentésén át az adópolitikáig, a versenyképesség számos meghatározó elemét tartalmazza a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) Üzletre hangolva programja, és ezek a témák a Versenyképességi Tanács napirendjén is szerepelnek – jelentette ki. Folytatódik a minisztérium átalakítása is. – A tárcán belül és a háttérintézményeinkben felszámoltuk a párhuzamos feladatok ellátását, a hatékonyság jegyében a minisztériumban 70-ről 23-ra csökkentettük a főosztályok számát, a 2007-es évnek pedig mintegy harmadannyi háttérintézménnyel vágunk neki – tette hozzá Kóka János. A miniszter ezt úgy értékeli, hogy „végre elindult az a folyamat, ahol a politika teret enged a gazdaság kezdeményező erejének”.

Komment

Összesen 0 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.


Jelenleg nincsenek kommentek.

Szóljon hozzá!

Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.