Nincs más út, csak a reformoké. Én addig akarok a posztomon maradni, amíg a reformok szabad utat kapnak – jelentette ki Kóka János a távirati irodának adott nyilatkozatában. A gazdasági miniszter fel is vázolta, melyek lesznek a legfontosabb jövő évi lépések. A legnagyobb változások ezek szerint a közlekedésben várhatók. A közlekedési reform részeként a Volán-társaságok várhatóan 2007 elején a minisztérium felügyelete alá kerülnek. A miniszter szavai szerint igyekeznek „rendet rakni, karcsúsítani és korszerűsíteni”, például megszűnnek a felesleges igazgatósági és felügyelőbizottsági pozíciók. Ezenkívül összehangolják a MÁV és a Volán menetrendjét, a közúti teherforgalmat pedig az autópályákra terelnék azzal, hogy a kamionok és teherautók az autópályákon kívüli útszakaszok használatáért útdíjat fognak fizetni. – Egyelőre bizonyos útszakaszokra a jelenlegi matricás rendszert fogjuk kiterjeszteni. 2008-tól pedig szeretnénk bevezetni az elektronikus díjszedést – mondta a miniszter. Jelentős konfliktusokra számít Kóka az energiapiac liberalizációja kapcsán.
Mint arról már lapunk is többször beszámolt, ennek lényege, hogy jövő év július elsejétől gyakorlatilag megszűnik a közüzemi ellátás, és minden fogyasztó, így a háztartások is attól vehetnek majd gázt és áramot, akitől akarnak. Ehhez új gáz- és áramtörvényt kell alkotni. Az energiaszektor megosztott a tekintetben, hogy milyen hatással lesz az árakra a liberalizáció, és többen is attól félnek, hogy elszabadulnak a tarifák. Kóka azonban biztos abban, hogy a nyitás eredményei hosszú távon rendkívüliek lesznek.
A vállalkozásokkal kapcsolatosan általánosságokban fogalmazott a miniszter. – Az adminisztrációs költségek csökkentésén át az adópolitikáig, a versenyképesség számos meghatározó elemét tartalmazza a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) Üzletre hangolva programja, és ezek a témák a Versenyképességi Tanács napirendjén is szerepelnek – jelentette ki. Folytatódik a minisztérium átalakítása is. – A tárcán belül és a háttérintézményeinkben felszámoltuk a párhuzamos feladatok ellátását, a hatékonyság jegyében a minisztériumban 70-ről 23-ra csökkentettük a főosztályok számát, a 2007-es évnek pedig mintegy harmadannyi háttérintézménnyel vágunk neki – tette hozzá Kóka János. A miniszter ezt úgy értékeli, hogy „végre elindult az a folyamat, ahol a politika teret enged a gazdaság kezdeményező erejének”.
Brüsszel háborús tervei megbuktak: magyar diplomáciai siker a csúcson – napi összefoglaló














Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!