Hajósok sérültek meg a Sydney–Hobarton

Tizennégy vitorlázót kellett kimenteni a kedden indult Sydney–Hobart regatta második napján. Hatan megsérültek, közülük hárman súlyosan, miután rájuk dőlt jachtjuk árboca. Az idei hetvennyolc indulóból már csak hatvankilencen voltak versenyben tegnap. A nyolc kieső között van az egyik nyerőesélyes hajó, az ABN Amro is, amely az élről volt kénytelen kiállni.

Hírösszefoglaló
2006. 12. 28. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Ezúttal biztosan nem születik új sebességi rekord a kedden elrajtolt 62. Rolex Sydney Hobart vitorlásversenyen. Ezt a meteorológiai előrejelzések is sejtették, tegnap azonban egy éjszakai vihar után egyszerre tizennégy vitorlázót kellett kimenteni két hajóról, miután mindkét jachtnak, az új-zélandi Maximusnak és az élen vitorlázó holland ABN Amrónak is eltört az árboca. A Maximus fedélzetén hárman súlyosan, hárman könnyebben megsérültek, mindannyiukat mentőhelikopterrel szállították kórházba fej-, mell-, hát-, láb- és medencesérülésekkel. A harminc-méteres új-zélandi versenygépen egyedül a társtulajdonos, Charles St. Clair Brown maradt, aki megúszta kisebb vágott, illetve horzsolt sebekkel. Szerencsétlenül járt az 1968-as győztes Ray White Koomooloo is, amely Új-Dél-Wales partjainál süllyedni kezdett. A fából készült jacht nyolctagú legénységének megmentésére két helikopter indult, azonban a sportembereket előttük felvette a brit Adventure. A kedden kitűnő állapotban indult hajó, amely tavaly tizenegy órát javított 1968-as idején, és kétszer is képviselte Ausztráliát az Admiral’s Cupon, percekkel később örökre elmerült a habok között – írta az AFP. A mostoha idő miatt tegnap a hetvennyolc indulóból már csak hatvankilencen voltak versenyben a 628 tengeri mérföldes távon. A kiesések után az élen a – Rolex Sydney Hobart sebességi rekordját egy nap, 18 óra, 40 perc és 10 másodperccel tavaly óta tartó – Wild Oats XI állt. Második a Skandia, harmadik pedig az Ichi Ban volt az erőpróba hivatalos honlapja szerint. Mindhárom egység ausztrál színekben versenyez.
A legkeményebb időjárás 1998-ban volt, amikor a 115 hajós mezőny egyharmada adta fel a küzdelmet. Az egységeknek óránként 160 kilométeres széllel és tízméteres hullámokkal kellett megbirkózniuk, a felborult, sérült vitorlások mentésében még az ausztrál haditengerészet is részt vett, hat sportoló pedig életét vesztette.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.