Ezúttal biztosan nem születik új sebességi rekord a kedden elrajtolt 62. Rolex Sydney Hobart vitorlásversenyen. Ezt a meteorológiai előrejelzések is sejtették, tegnap azonban egy éjszakai vihar után egyszerre tizennégy vitorlázót kellett kimenteni két hajóról, miután mindkét jachtnak, az új-zélandi Maximusnak és az élen vitorlázó holland ABN Amrónak is eltört az árboca. A Maximus fedélzetén hárman súlyosan, hárman könnyebben megsérültek, mindannyiukat mentőhelikopterrel szállították kórházba fej-, mell-, hát-, láb- és medencesérülésekkel. A harminc-méteres új-zélandi versenygépen egyedül a társtulajdonos, Charles St. Clair Brown maradt, aki megúszta kisebb vágott, illetve horzsolt sebekkel. Szerencsétlenül járt az 1968-as győztes Ray White Koomooloo is, amely Új-Dél-Wales partjainál süllyedni kezdett. A fából készült jacht nyolctagú legénységének megmentésére két helikopter indult, azonban a sportembereket előttük felvette a brit Adventure. A kedden kitűnő állapotban indult hajó, amely tavaly tizenegy órát javított 1968-as idején, és kétszer is képviselte Ausztráliát az Admiral’s Cupon, percekkel később örökre elmerült a habok között – írta az AFP. A mostoha idő miatt tegnap a hetvennyolc indulóból már csak hatvankilencen voltak versenyben a 628 tengeri mérföldes távon. A kiesések után az élen a – Rolex Sydney Hobart sebességi rekordját egy nap, 18 óra, 40 perc és 10 másodperccel tavaly óta tartó – Wild Oats XI állt. Második a Skandia, harmadik pedig az Ichi Ban volt az erőpróba hivatalos honlapja szerint. Mindhárom egység ausztrál színekben versenyez.
A legkeményebb időjárás 1998-ban volt, amikor a 115 hajós mezőny egyharmada adta fel a küzdelmet. Az egységeknek óránként 160 kilométeres széllel és tízméteres hullámokkal kellett megbirkózniuk, a felborult, sérült vitorlások mentésében még az ausztrál haditengerészet is részt vett, hat sportoló pedig életét vesztette.

Bécsben elszabadult az LMBTQ őrület - videó