Havonta egy motorvonat Fehérvárról

Putsay Gábor
2006. 12. 18. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Székesfehérváron építené fel a svájci Stadler AG új jármű-összeszerelő üzemét, ahol elővárosi motorvonatokat építenének – közölte tegnap Peter Jenelten, a Stadler Rail Group AG vezérigazgató-helyettese a MÁV-nak gyártott első Flirt motorvonat bemutatóján. A vasúttársaság és a Stadler vezetése tavaly augusztusban írt alá szerződést harminc elővárosi motorvonat gyártásáról, a teljes rendelésállományt 2008 márciusáig szállítja le a svájci cég. Ugyan a székesfehérvári üzem létesítése kiemelten szerepel a Stadler üzleti tervében, a beruházást azonban feltételekhez kötik: a fejlesztést abban az esetben kezdenék meg, amennyiben a MÁV további harminc motorvonatra ad megrendelést, azaz a tavaly aláírt szerződésben szereplő opciót leírja.
Ettől számítva 12–14 hónapon belül kezdenék meg a motorvonatok gyártását. A fejlesztés első ütemében hatvan főt foglalkoztatva, havonta egy motorvonat teljes öszszeszerelésére alkalmas gyártóbázist alakítanának ki, a létesítmény kapacitása havi négy motorvonatra és kétszáz foglalkoztatottra bővülhet. A beruházás harmadik szakaszában, amely a tervek szerint két-három év alatt valósulhatna meg, a Stadler a komplett motorvonatok előállítása mellett évi száz-százhatvan alumínium kocsitest összeállításával egészítené ki a gyártókapacitást, amely további kétszáz ember foglalkoztatását jelentené.
Ilyen kapacitású üzem viszont abban az esetben létesülne, ha a MÁV, illetve a hazai közlekedési szektor további megrendeléseket adna a Stadler járműveire. A MÁV–Stadler-szerződés tartalmazza egy karbantartó bázis létrehozását, amit a svájciak Pusztaszabolcson építenek fel 2,5 milliárd forintért.
Devecz Miklós, a MÁV Zrt. személyszállítási üzletágának főigazgatója lapunknak elmondta: az opció leírásáról az első tíz járművel szerzett üzemi tapasztalatok alapján döntenek. Az első két jármű 2007 márciusában áll forgalomba, ettől kezdve a Stadler kéthetente szállít egy motorvonatot. A négyrészes, 211 ülőhelyes szerelvényt a MÁV a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs és a Budapest–Tatabánya közötti vonalakon közlekedteti.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.