Jól fizet a vasúti szakszervezet

Határozatlan időre szól, így jelenleg is érvényes az a 2002-ben kötött megállapodás, amely a vasúti vezetőkével egyező bért biztosít a reprezentatív vasutas-szakszervezetek vezetőinek – tudta meg a Magyar Nemzet. A társaság pontos számot nem közölt a mostani összegről, az viszont biztos, az egyezség már évekkel ezelőtt havi hét-nyolcszázezer forintot hozott az érdekvédők konyhájára.

Bákonyi Ádám
2006. 12. 26. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az említett, bérezésre vonatkozó megállapodás határozatlan időtartamú, így ma is hatályos, meghosszabbítására nincs szükség – közölték érdeklődésükre a MÁV-nál arra válaszolva, meghosszabbították-e a reprezentatív vasutas-szakszervezetek vezetőinek bérezéséről 2002 végén kötött megállapodást. A 2003. január 1-jétől hatályos egyezség eredetileg azt mondta ki, hogy az a reprezentatív szakszervezetek, valamint a MÁV között létrejött együttműködési megállapodás hatálya alatt nem mondható fel, amely három évre szól.
*
Emlékezetes, a vasutasok körében óriási felháborodást váltott ki, illetve a vasúti érdekvédelem hitelességét alapjában vonta kétségbe az a titkos megállapodás, ami teljes munkaidőre való kikéréssel a humánpolitikai vezérigazgató-helyettes szervezeti egységébe helyezte a vasutas érdekvédőket. Ennek megfelelően alakultak a bérek is, így az első számú vasutas érdekvédők – a Vasutasok Szakszervezete, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Pályavasúti Dolgozók Szakszervezete elnökei, valamint a Mozdonyvezetők Szakszervezetének két ügyvezető alelnöke – már 2003-tól havi hét-nyolcszázezer forintot kaptak a MÁV-tól. A megállapodás még ötvenhét szakszervezeti tisztségviselőt érintett több százezer forintos fizetéssel.
A szakszervezeti vezetők bérezését – ugyanúgy, mint a MÁV-dolgozókét – a munkaköri értékelések alapján alakították ki – közölték a MÁV-nál. Konkrét összegre vonatkozó kérdésünkre nem válaszoltak, mindössze arra utaltak, hogy „a szakszervezeti tisztségviselők alapbére jellemzően a vasúti vezetőkre vonatkozó bérkategóriák szerint alakul”.
Korábban egyébként „a vasút történelmi átalakításának szakmai munkájával” magyarázta a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium, hogy a 2005-ben 175 milliárd forintos veszteséggel záró MÁV kilencvennégy felső vezetőjének évi jövedelme meghaladta a kétmilliárd forintot. A három vezérigazgató-helyettes, az öt üzletágvezető, a projektigazgató és a szolgáltatási igazgató havi minimális személyi alapbére 1,2 millió forint volt, amihez százszázalékos prémium járult. Ehhez jött még egy szolgálati gépkocsi, a korlátlan mobiltelefon-használat és éves ötmillió forintos életbiztosítás, amire évente százmillió forintot költöttek. A szakszervezeti vezetők bérét felsőfokú végzettségükkel és azzal indokolták, hogy a MÁV történelmi átalakításához nekik „ugyanúgy asszisztálni kell”.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.