Stílusjegyeiben a Mondeo a márka újkori „kinetikus” formanyelvét fejtegeti tovább; szembeötlő a Focust idéző orrkialakítás, a kerékdobok vonalából kiemelkedő motorháztető, valamint a köténybe metszett, fejre állított trapéz alakú légbeömlő is a sportosságot hirdeti, míg a méretes, krómozott élű hűtőmaszk a Ford globális termékeivel teremt összhangot. A ködlámpák elhelyezése a műszaki alapokat is adó Galaxy/S-Max párost idézi, a krómsávval kihangsúlyozott ablakvonal dinamizmust és tágas, szellős belteret hirdet.
A Mondeo egyaránt népszerű a családosok és a céges vásárlók körében, s mindkét vevőkör számára kiemelten fontos szempont a belső tér ergonómiájának, kihasználhatóságának, ezért aztán a tervezők kiemelt figyelmet szenteltek az utastér kialakítására. A kifutó Mondeo bevált megoldásait az újabb modellekről megismert formai jegyekkel kombináló műszerfal a vezető közelébe emelt sebességváltóval, valamint a műszerpark közepében elhelyezett információs kijelzővel segíti a koncentrációt és a pihentető utazást, a hátsó sor helykínálata pedig bőségesnek ígérkezik.
Ami a menettulajdonságokat illeti, egyelőre a márkával kapcsolatos eddigi tapasztalatainkra vagyunk kénytelenek hagyatkozni – ezek pedig kiváló vezethetőséget, nagyfokú stabilitást és általános komfortot előlegeznek meg. A motorok terén a sportos lelkületű vásárlók az S-Maxban is megtalálható 2,0 literes TDCi turbódízelre, illetve a 2,5 literes benzinmotorra számíthatnak, a gazdaságos üzemeltetés szempontjainak pedig leginkább az 1,6 literes benzines, illetve az 1,8 literes dízel felel meg. Technikája és formajegyei mellett a Mondeo egyébként a gyártási folyamatban is közösködik a márka nagy egyterűivel, azokkal közös összeszerelő soron készül majd ugyanis a belgiumi Genkben, az ígéretek szerint a kezdetektől teljes karosszériaválasztékban.

Ezt a kvízt csak kevesen töltik ki hibátlanul – Ön felismeri, mi magyar találmány?