Néhány hónapon belül itt az új Mondeo

Jövőre mutatja be a Ford a Mondeo harmadik generációját, de az autóról már idén is csöpögtetnek némi információt, hiszen így hosszabban tartható ébren az érdeklődés. Szűkös tájékoztatás ide vagy oda, az már most tudható, hogy a középkategóriás Ford jó autónak ígérkezik.

Nagy Károly
2006. 12. 29. 0:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Stílusjegyeiben a Mondeo a márka újkori „kinetikus” formanyelvét fejtegeti tovább; szembeötlő a Focust idéző orrkialakítás, a kerékdobok vonalából kiemelkedő motorháztető, valamint a köténybe metszett, fejre állított trapéz alakú légbeömlő is a sportosságot hirdeti, míg a méretes, krómozott élű hűtőmaszk a Ford globális termékeivel teremt összhangot. A ködlámpák elhelyezése a műszaki alapokat is adó Galaxy/S-Max párost idézi, a krómsávval kihangsúlyozott ablakvonal dinamizmust és tágas, szellős belteret hirdet.
A Mondeo egyaránt népszerű a családosok és a céges vásárlók körében, s mindkét vevőkör számára kiemelten fontos szempont a belső tér ergonómiájának, kihasználhatóságának, ezért aztán a tervezők kiemelt figyelmet szenteltek az utastér kialakítására. A kifutó Mondeo bevált megoldásait az újabb modellekről megismert formai jegyekkel kombináló műszerfal a vezető közelébe emelt sebességváltóval, valamint a műszerpark közepében elhelyezett információs kijelzővel segíti a koncentrációt és a pihentető utazást, a hátsó sor helykínálata pedig bőségesnek ígérkezik.
Ami a menettulajdonságokat illeti, egyelőre a márkával kapcsolatos eddigi tapasztalatainkra vagyunk kénytelenek hagyatkozni – ezek pedig kiváló vezethetőséget, nagyfokú stabilitást és általános komfortot előlegeznek meg. A motorok terén a sportos lelkületű vásárlók az S-Maxban is megtalálható 2,0 literes TDCi turbódízelre, illetve a 2,5 literes benzinmotorra számíthatnak, a gazdaságos üzemeltetés szempontjainak pedig leginkább az 1,6 literes benzines, illetve az 1,8 literes dízel felel meg. Technikája és formajegyei mellett a Mondeo egyébként a gyártási folyamatban is közösködik a márka nagy egyterűivel, azokkal közös összeszerelő soron készül majd ugyanis a belgiumi Genkben, az ígéretek szerint a kezdetektől teljes karosszériaválasztékban.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.