Bevezette a piacra a T-Mobile a legújabb, hordozható számítógépekhez használható netkártyát, amellyel kihasználhatók a szolgáltató harmadik generációs (3G) és HSDPA széles sávú hálózatának előnyei. Az Option GT-max 3.6 kártyával a T-Mobile ügyfelei az immáron 23 városra kiterjedő széles sávú hálózaton jelenleg másodpercenkénti három megabit, jövőre pedig 7,2 megabit letöltési sebességgel internetezhetnek. A T-Mobile ügyfelei a legutóbbi bővítés eredményeképpen már Szentendrén és Törökbálinton is használhatják a mobilinternetet, így a 3G/HSDPA hálózat az ország lakosságának 28 százaléka számára elérhető. A mobiltelefonokon kívül mobilszámítógép, netkártya és asztali modem is használható a gyors internetezéshez a T-Mobile széles sávú hálózatán.
A cég a mobilinternet – ami egyébként a stratégia fontos részét képezi – népszerűsítése érdekében kezdte meg a hordozható számítógépek értékesítését. November végéig négyezer laptopot adtak el, a T-Mobile vezetése szerint év végéig az eladási mennyiség 6000-7000-re emelkedhet. Ezzel együtt a HSDPA-hálózat lefedettsége 2007-ben 40-45 százalékos is lehet. Az eddigi tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy a mobilinternetet használó ügyfélszám nem emelkedik olyan mértékben, mint arra a hálózat fejlesztése és a műszaki tartalom lehetőséget biztosítana. Ennek egyik indoka, hogy bár a hálózat alkalmas a 3,6 megabit letöltési sebességre, a készülékek többsége egyelőre erre nem használható. Másrészt az ügyfelek körében sem terjednek nagy ütemben az ilyen műszaki tartalmú készülékek, a HSDPA-hálózat előnyeit széles körben pedig csak ebben az esetben lehet kihasználni. A piacon ebből a szempontból 2007-ben lehet változás, amikor elterjedhetnek a szolgáltatások használatára alkalmas mobilkészülékek.
A gyors adatátvitelre alkalmas hálózatok fejlődésével együtt a tartalomszolgáltatás is átalakul. A következő két-három évben ezen a területen jelentős változások lehetnek, a nagyobb cégek, sőt már a mobiltelefonokat gyártó vállalatok is egyre inkább a tartalomszolgáltatásra összpontosítanak. Ezen a területen a változás szintén öszszefüggésbe hozható a mobilkészülékek fejlődésével.
A T-Mobile-nál jelenleg 15-16 százalékos a nem hangalapú szolgáltatás piaci részesedése. Az idén a készüléktámogatási rendszerben is módosult a stratégia: egyre inkább a közepes, illetve magas műszaki színvonalú készülékek esetében ad a társaság támogatást a vásárlóknak.
A cégnél, mint arról legutóbb Winkler János, a T-Mobile igazgatója beszámolt, a piaci részesedés tekintetében ez évben volt a legkisebb mértékű csökkenés. Míg tavaly decemberben 45 százalékos volt a T-Mobile hazai részesedése, az idén november végén ez az érték 44,7 százalékra csökkent, ami nagyon alacsony mértékű. A korábbi években ugyanis átlagosan két-három százalékos volt a piacvesztés, ám még a legjobb esztendőben is 1,2 százalékos. A Nemzeti Hírközlési Hatóság adatai szerint a használaton kívüli SIM kártyák aránya a T-Mobile-nál volt a legkisebb. Azzal együtt, hogy az idén a tarifákban is jelentős verseny alakult ki a piacon, az egy előfizetőre jutó árbevétel alig – 4917 forintról 4897 forintra – csökkent. Ez a tendencia egyébként az egész iparágban jellemző volt az idén. A vállalati piacon a társaság 50-54 százalékos részesedést érhet el, az 500 legnagyobb cég esetében pedig 60 százalékos az arány. Év végére a vezetés szerint legalább 4,4 millió lesz az előfizetők száma, az idén több mint 200 ezerrel nő a T-Mobile ügyfélszáma. Jövőre némileg bővülhet az ügyfélkör, ugyanakkor nemcsak a fogyasztói szokások változásával, de a lakosság jövedelmének csökkenése miatt a visszafogott kereslettel is számolni lehet.

Sikertelen és buta emberekből csinál politikusokat Magyar Péter